Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Jag har uttag bak från början, och det är alltid spänningsförande. Kör inget stort där för länge. Men jag tror bilen gnyr varnande om förbrukningen är stor där bak.
Användarvisningsbild
av akterspegel
Camel skrev:Om man vill att uttaget ska ha spänning när bilen används men slås ifrån efter en viss tid efter man har låst eller lämnat bilen kan man göra så här:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 42&t=68012
Roligt när någon nördar in sig så på något, brukar göra det när det gäller lösningar i båten men här nöjer jag mig med konstantspänning och en sladdmonterad underspänningsvakt då det kan behövas.

För någon form av underspänningsvakt/ bevakning finns inte på uttaget?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
akterspegel skrev:Roligt när någon nördar in sig så på något, brukar göra det när det gäller lösningar i båten men här nöjer jag mig med konstantspänning och en sladdmonterad underspänningsvakt då det kan behövas.
För någon form av underspänningsvakt/ bevakning finns inte på uttaget?
Funkar riktigt skitkass kan jag upplysa om.

Sladdarna fram är av sytrådsdimmention så vid belastning sjunker spänningen så vakten slår ifrån direkt. :evil: :evil:

För att få det att funka med vakt fick jag dra en egen kabel från batteriet med vettig dimmention iställer för original sytråd.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag vill minnas att jag läst någonstans att bilen gnäller om man är på väg att lämna den med motorn avstängd och något som tar lite mer ström där bak. Men jag vet inte - har inte provat.
av sirlindqvist
Jäkla grisar på Volvo.. ska montera ett sådant här nu inför semestern till Italien för att ha en kylbox bak. Numret är ERSATT med ett annat och kostar numera 444 :-. E ju fan inte klokt...
Användarvisningsbild
av akterspegel
Är du säker på att du har beställt rätt del?
Jag monterade ett för ett litet tag sedan och visst hade priset gått upp när den fick ett nytt artikelnummer men det var inte mer än några tior vill jag minnas.
på min kartong står det part no:31324708
Vilkert arikelnummer har du beställt?
Användarvisningsbild
av Brainy
sirlindqvist skrev:Jäkla grisar på Volvo.. ska montera ett sådant här nu inför semestern till Italien för att ha en kylbox bak. Numret är ERSATT med ett annat och kostar numera 444 :-. E ju fan inte klokt...
Ja Eccy berättade detta förra veckan, men på webben finns fortfarande gamla priset, testa beställ?
http://shop.bildeve.se/eluttag-bagageut ... c-531.aspx

Edit: Frakten var visst inte så trevlig därifrån.
av sirlindqvist
Har inte beställt något alls.. eftersom de inte har kvar något på gamla numret, det är 444 :- som gäller här.

Skit samma, jag jobbar med försäljning av bilreservdelar och efter mkt letande hittade jag vad jag ville ha iaf. Så ett tips till alla er som vill ha ett liknande uttag: Åk till AD Bildelar, Mekonomen, Autoexperten eller någon annan som säljer Hella's grejjer. De har inte det i lager men kan såklart beställa det åt er. Fastsättning med rejäl mutter på baksidan.

Artnr: 8JB 008 023 067

Bild

Hej! Ja deras universal damask var för kor[…]

Tips! Har gjort likadant på min när det[…]

840 kPa motsvarar 8,4 Bar vilket är alldeles […]

Hade varierande tomgång i min 99a 2,5t F&oum[…]