Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Volvo264GLE
Köp från Tyskland eller nåt? http://www.alles-im-lackshop.de/ral-302 ... range.html
Jag vet dock inte hur många liter ett kilo är, om man kan frakta färg mellan länder eller om företaget i fråga vill det..
av *pettson*
Fick ett svar från lokala färghandeln om priset på färgen. 0,75 liter kostar 580 plus moms och den kräver klarlack som ska vara speciell (fan tro att den är speciell egentligen men..). Hursomhelst för att inte blekas. Den kostar 560 plus moms för 0,75 liter. Går endast att måla på samma fabrikats vita matta grundfärg för 520kr/litern. Men det är inte där man häpnar.. enligt färghandeln ska RAL färgen dessutom (0,75 liter) räcka till 11 kvadratmeter vid pensling.. DET är pigment det, och ärligt? Jag tror inte ett smack på det.
Men priset tror jag på. Och eftersom det inte är *säsong* för övriga produkter i samma sortiment så hamnar full frakt på mej.
Summerar vi så inklusive moms: 725spänn för 0,75 med färg som kräver klarlack för 700 kronor för 0,75, som dessutom bara går att måla på grundfärg för 650spänn/0,75 liter Att handla 0,75 liter brukbar lösning så att säga kostar alltså 2075kr :shock:

Kikar man i hempels eget datablad för färgen istället för att lyssna på en säljare så står det enligt nedan.
Teoretisk sträckförmåga: 11,0 m²/liter – 40 mikron

Aha.. sällan nån penslar 40 micron.. och sällan man får ut 11 kvadrat ur 0,75 liter.. när 1 liter i TEORIN räcker dit vid sprutning.
Det är bara som vanligt.. :roll:

Bäst av allt: Med fet text: HEMPEL´S HI-VEE 56540 är endast avsedd för yrkesmässigt bruk. :D

Jaja bara jaga vidare.. ska checka mer med tyskland bland annat och england.
av Volvo264GLE
Fina priser :roll: Hoppas du hittar något bättre..
Viel Glück! 8)

När lampan för låg nivå t&au[…]

Volvo 740 fördelare

Vevaxelgivaren....

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]