Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kaxe
Eftersom du har PPC-felkodsläsare kan du väl läsa realtidsvärden från olika givare.
Jaså? det var mer än vad jag vet, troligen inte, den läser ju en satt felkod och raderar felkoder men
läser realtidsvärden från olika givare tror jag nog inte att den klarar av, står inget om det i bruksanvisningen till den i alla fall.
Användarvisningsbild
av Vojje
Kaxe skrev:
Eftersom du har PPC-felkodsläsare kan du väl läsa realtidsvärden från olika givare.
Jaså? det var mer än vad jag vet, troligen inte, den läser ju en satt felkod och raderar felkoder men
läser realtidsvärden från olika givare tror jag nog inte att den klarar av, står inget om det i bruksanvisningen till den i alla fall.
Det verkar som du har rätt. Trist, för det priset borde det ingå, tycker jag.
Du får stoppa en termometer i expansionskärlet istället om du vill veta, eller köpa en läsare till.
Användarvisningsbild
av Kaxe
Har torque fullversion i mobilen och teknikmagasinets diagnosverktyg i ODB2 uttaget , finns ju tempmätare i den, ska kolla te möran när jag åker till jobbet vad den visar. :D
Användarvisningsbild
av isak
är väl det enklaste att byta termostat, (billigast) är ju ingen vits med att gå in med vida? den hämtar sitt värde från bilens givare.
givaren är även överkomlig i pris.
Isak
Användarvisningsbild
av Kaxe
Har nu mätt motortemp med torque och den visar att tempen går upp till 92°C innan termostaten öppnar, därefter rasar den snabbt till 85°C för att
sedan stabiliseras och vandra mellan 86-89°C och då ligger nålen lite under mittenstrecket där den i 5 år tidigare legat.
Användarvisningsbild
av Vojje
Kaxe skrev:Har nu mätt motortemp med torque och den visar att tempen går upp till 92°C innan termostaten öppnar, därefter rasar den snabbt till 85°C för att
sedan stabiliseras och vandra mellan 86-89°C och då ligger nålen lite under mittenstrecket där den i 5 år tidigare legat.
Bra termostatverkan således. Bara att köra på och minnas den gamla goda tiden då nålen stod rakt upp. Det var bättre förr :shock: .
Användarvisningsbild
av Kaxe
Det var bättre förr
Höller mä..... :-)-)
Användarvisningsbild
av lilleman
Jag fick tummarna loss idag o bytte termostat så nu står nålen rakt upp igen :lol:

Mvh/Roger :D

Var och kikade på Mazda 6e idag, en bil som […]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]