Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av uuno_san
Jag är oxå jäkligt sugen men väntar på Polestar..
Om det skulle va så att dom inte släpper det till D3:an så blir det nog chippning hos Autotech, endast för att man har bra kontakter ifall det skulle bli nåt strul efteråt
av newbie111
uuno_san skrev:Jag är oxå jäkligt sugen men väntar på Polestar..
Om det skulle va så att dom inte släpper det till D3:an så blir det nog chippning hos Autotech, endast för att man har bra kontakter ifall det skulle bli nåt strul efteråt
Jo jag håller med Polestar vore ju smidigast - och framförallt att man har kvar garantin hos Volvo.
Men o andra sidan, nu har nästan ett år gått på maskingarantin och sannolikheten att något händer pga trimmet tolkar jag som minimalt !
Iaf o man skall tro firmorna som utför trimmen så då känns det lite som skit samma?
av tunnis
BSR har en egen maskingaranti som ingick i priset när jag chippade min.
Har dock hört av elaka tungor att denna garanti inte ens är värd papperet den är skriven på. BSR lär vara experter på att slingra sig.
Kan dock intyga att en D3 BSR går VÄLDIGT bra :lol:
av Steff 99
Att effektoptimeringen skull göra så att motorn rasar är nog ganska minimalt, men det påverkar mer än att ge mer hästkrafter och ökat vridmoment.
exv. Avgasvärden, det skall regenerera partikelfiltret på rätt sätt, risken finns alltid att man kan få ojämn motorgång, växellådan växlar inte som man vill, man får felmeddelanden, listan kan göra hur lång som helst.
Det är en risk man tar och får en bil och drivlina som inte känns okey.
Polestar har då fördelen att man kan lämna in bilen och få den undersökt om fel skulle uppstå ...det är svårt om man har en effektoptimering från någon annan.

Jag tror inte att tungorna är speciellt elaka som påstår att garantin är ..låt kalla det "tvivelaktig"
av newbie111
BSR har det tillgängligt först i Aug, och Polestar säkert vid samma tidpunkt.
Jag har manuell låda, vilket redan nu blir lite ryckigt iaf på låga växlar - så det kanske tom blir mjukare med lite mer vrid inbillar jag mig.
Felkoder, vad kan det vara tex?

Polestar är absolut det smidigaste, men lär inte komma på ett bra tag tyvärr och jag är så sugen att jag inte kan vänta:)

Jag har sett en xc60 med RICA på youtube( en från jag rullar), och den verkar gå mycket bra - vore kul och få lite feedback från innehavaren.
Användarvisningsbild
av Guligan
newbie111 skrev:Helst hade jag köpt en D5, men det är en tjänstebil och D5 an klarar inte de krav som företaget har på tjänstebilar.
Om inte företaget "godkänner" en D5, vad säger man då om chippning?
För du har väl inte tänkt att pröjsa chippningen privat på en tjänstebil? :-O)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
newbie111 skrev:Jag har sett en xc60 med RICA på youtube( en från jag rullar), och den verkar gå mycket bra - vore kul och få lite feedback från innehavaren.
Undra om det inte var den som vi jämförde mot min dåvarande XC60 D5 aut R-Design Polestar. För jag hade en mätarfilm upplagd jag med och vi kom fram till att dom i princip inte gick att skilja. Trots att min på pappret skulle ha betydligt mindre effekt.
av newbie111
Guligan skrev:
newbie111 skrev:Helst hade jag köpt en D5, men det är en tjänstebil och D5 an klarar inte de krav som företaget har på tjänstebilar.
Om inte företaget "godkänner" en D5, vad säger man då om chippning?
För du har väl inte tänkt att pröjsa chippningen privat på en tjänstebil? :-O)
Med tanke på att jag kommer ha bilen i 3 år till så tycker jag det är värt att betala chipning - som jag betalar själv.
av tunnis
Min farsa har oxå betalat sitt polestar själv trots tjänstebil.
Helt klart värt pengarna om man skall behålla bilen i tre år. Det blir ju en helt annan bil att köra.
av newbie111
XC90_Executive skrev:
newbie111 skrev:Jag har sett en xc60 med RICA på youtube( en från jag rullar), och den verkar gå mycket bra - vore kul och få lite feedback från innehavaren.
Undra om det inte var den som vi jämförde mot min dåvarande XC60 D5 aut R-Design Polestar. För jag hade en mätarfilm upplagd jag med och vi kom fram till att dom i princip inte gick att skilja. Trots att min på pappret skulle ha betydligt mindre effekt.
Nej det lär nog inte göra så stor skillnad på tex polestar vs RICA.
Men var det en xc60 du hade?
Volvo s70 läckande bränsleslang

Hej ! Jag har en fundering ifall ni hade kunnat hj[…]

Noterar att effektmätaren har lite annorlunda[…]

De ska snabbt skala upp produktionen av liti[…]

Tysta sommardäck V90

Lite intressant med ljudivåmätningar, […]