Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
I vissa fall suger ju menyerna svårt tycker jag.

Vissa saker vill man ju ha en riktig knapp till, tex värmen i stolarna eller stänga av DSTC så man enkelt kan dutta till knappen i tex en brant backe.
Användarvisningsbild
av MartinS
Den fyller ju en funktion till, den ställer ju om ljusen för höger resp. vänstertrafik. Om man håller inne den i fem sekunder ändrar den ljusinställningen.

/Martin
Användarvisningsbild
av MartinS
mikaoj skrev:tycker det inte syns något specielt när man svänger. måste vara väldigt marginelt. eller har jag nåt fel på mina.

Jag stod mot garageporten och svängde fullt åt både vänster och höger men tyckte inte lyset följde med.
Bilen måste rulla, står du still rör dom sig inte. Det blir det väldigt tydligt när man kör runt i mörker. Jag saknar det verkligen när jag kör min andra bil utan detta.

/Martin
Användarvisningsbild
av apersson850
Höger- resp. vänstertrafik finns inte omkopplingsbart på min XC70 2012. Det står att det ska finnas i menyn, men det gör det inte. Verkar bara finnas i bilar som levereras till England.
Användarvisningsbild
av Guligan
apersson850 skrev:Inte för att jag sett någon anledning att stänga av funktionen, men den ligger rätt "ytligt" under MY CAR.
Jag har stängt av ibland vid körning kvällstid på mindre kurviga vägar. Har helt enkelt lyckats bli åksjuk som förare av när ljusbilden far omkring. Nu behöver man stanna bilen, för att bläddra i menyerna är ingen höjdare under körning.
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]