Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Låter som det är nån slags inställningssak eftersom identiska bilar beter sig annorlunda. Min var en -08.
andreas_lofgren skrev:Då är din bil annorlunda än min V70II. Den låste de dörrar som var stängda och larmade sedan på bilen när den sista dörren stängdes och då kom kvittens via blinkers.
Yess, så gör V40in med!Men inga den här, riktigt jobbit då man vant sej med funktionen som e bra när det finns småbarn i bilden!
Men som en tidigare talare sa, bara att prata med verkstan. Hopefully.
Du kan ju börja i menyn Låsinställningar (eller vad den nu hette) som du kan nå via radion. Där finns ett antal alternativ kring låsning. Kommer dock inte ihåg om det fanns något sånt här där.
Cox skrev:Min fungerar likadant, låser o larmar när sista dörren är stängd. Precis som Andreas beskriver.
Menar du att du att bilen inte låser NÅGON dörr förrän sista dörren är stängd?

Får ni nån kvittering på att bilen ska låsas innan samtliga dörra är stängda?
andreas_lofgren skrev:Du kan ju börja i menyn Låsinställningar (eller vad den nu hette) som du kan nå via radion. Där finns ett antal alternativ kring låsning. Kommer dock inte ihåg om det fanns något sånt här där.
Sökt med lyckta där, därav min fråga här ;)
Finns inget som går att ställa in i menyerna. När någon dörr är öppen och man trycker på att låsa så klickar det till i låsmekanismerna, men inga knappar dras ned, och det går ej i låst läge när sedan dörren stängs.

Jag tycker det är synd att många elbila[…]

Jag kopplade in å körde testen för[…]

Tar man bort skatterna får man mer öve[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kro[…]