- tis 24 jan 2012, 19:20
#611044
B23E med 405 topp och H-kam (240GLT 79-80) gav 140Hk original, på med extraktor och 2,5" fullflödes så kommer du nog hamna jäkligt nära 150Hk.
Moderator: Moderatorer
Marlboroman skrev:20-30.000 i delar är ingen konst att bränna utan att för den sakens skull ha byggt en vass motor om man bygger seriöst. Men visst går det att komma undan billigt om man tänker efter före och i vissa fall tummar på kraven.Men om jag planar toppen, byter insug, förgasare och grenrör och nytt 2,5 avgassystem. Hur många mer hästar får jag då? blir det bättre morr i bilen? :D
Greovt sett så är det som så att på B20 så är det bara att börja med att plana toppen, byta insug och förgasare och gärna grenrör + avgassystem med. På b23 så det väl topp och kam som står först på listan fäljt av avgassystem.Notera att detta gäller förgasarmotorerna. Med insprutning blir det lite annat.