Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
En "norsk reset" nollar inte felkoder i SRS systemet, det måste släckas med dator eller PPC.

/Thomas
av Vovlov
Hej,
Jag ska ta och titta på detta lite närmare... blev väldigt konstigt beteende på bilen.
återkommer med status... läste tidigare någonstan... röda lamor är billigt medan gula lampor är dyyyrt :)
Användarvisningsbild
av hollan
nja precis tvärt om är de
men läs felkoder och radera det kan ha varit en tillfällig bugg bara
Användarvisningsbild
av hozz
En fundering bara. Är det inte dags för koll av krockkuddar efter 10 år därav meddelande i displayen? På äldre bilar 10 år, lite nyare var det 15 år för att på flång nya tas bort helt. Kolla manualen.
av TomasL
Mig veterligen så finns inte den tiden inlagd så att man får någon form av meddelande eller påminnelse när det är dags.
Det får man hålla reda på själv med hjälp av dekalen på b-stolpen.
av hoganb
Hej!

Kom du fram till vad felet var?
detta hände mig i dag samtidigt som bilen inte startade, batteriet urladdat. Med starthjälp fick jag igång bilen. Men felmeddelandet kvarstår.

Vovlov skrev:Hej,
Fick detta felet, bilen bara blinkade till i instrumentpanelen. Stängde av motorn och startade igen... upprepade cykeln 3-4 gånger... varje gång lös det
SRS-Airbag Serv. Snarast

Någon som har en ide?Bild
av hoganb
Hej!

Vad gör dem på den 10 års kollen vet du det?
Vad kostar den?

mvh <micke

hozz skrev:En fundering bara. Är det inte dags för koll av krockkuddar efter 10 år därav meddelande i displayen? På äldre bilar 10 år, lite nyare var det 15 år för att på flång nya tas bort helt. Kolla manualen.
av Droopy
fick samma fenomen på min v70n -02 då jag fick batteritorsk, nollade felkoden och den kom aldrig tillbaka så länge bilen levde.
Kan ju vara värt att nolla den iaf och se, lär väl finnas någon i din närhet med en PPC el Vida till hands.
av hoganb
Tack för tipset! Känner ingen med felkodläsare. Ska kolla runt lite...Någon i Växjö eller Örebro som har?
Droopy skrev:fick samma fenomen på min v70n -02 då jag fick batteritorsk, nollade felkoden och den kom aldrig tillbaka så länge bilen levde.
Kan ju vara värt att nolla den iaf och se, lär väl finnas någon i din närhet med en PPC el Vida till hands.

jag slår dig med 1år 2016 köptes[…]

Hur kom du till slutsatsen att den är trasig?[…]

Identifiering Volvofälg

Min 744 GLT 16 valve hade också M46. Jag gil[…]

Var in på Volvo hemma i byn och tänkte […]