Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Den gick igång! Och det var nog gräsklipparsyndromet.

Vred tändningsnyckeln till II och lyssnade. Det surrade i ca 1,5-2 sekunder, är det det som är bränslepumpen? Bakom askkoppen hittade jag inga relän men jag letade i och för sig inte så mycket. Det såg inte ut som att det var meningen att man skulle montera bort kåpan där bakom (torx etc). Rotade runt lite i kupen i jakt efter relän men gav upp. Till plan B allstå...

Matade på med startmotorn och det tog bara två försök sen gick den igång! Visserligen hade jag väl redan gett den två försök igår...

Så då har man lärt sig att alltid låta motorn gå en stund. Frågan är hur lång en stund är? Lite längre än en skvätt men kortare än ett litet tag? :roll:
gunne skrev:Så då har man lärt sig att alltid låta motorn gå en stund. Frågan är hur lång en stund är? Lite längre än en skvätt men kortare än ett litet tag? :roll:
Precis!! :lol:

Ska man vara riktigt petig ska väl motorn helst bli varm men det räcker med några minuter och innan man stänger av så kan man varva den lite för att få upp oljetrycket, låta den sjunka ner till tomgång och sedan stänga av den. Det är i alla fall tipsen som finns på amerikanska volvoforum!

//David

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]