Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TomasL
Jasså!
Hur vet du det, har du provat?

Det var em kuggfråga för det har du bevisligen inte för då hade du upptäckt att det fungerar.
Det du behöver är en dator med bluetooth och en programvara för felkodsutläsning sedan behöver du en Dice.
Bluetooth är ju bara ett kommunikationsprotokoll, en standard för trådlös överföring. Du behöver inte någon speciell Volvomottagare.
av Jonas_latt
Nu hängde jag inte med. Jag kommer inom några dagar få i mina ögon riktig programvara.
Han sa att den gick till alla bilar.
Jag vet ej om han körde vi Bluetooth.

Så vore tacksam om någon vet vad jag behöver ha för att kunna felsöka bilar med
Det programet och självklart vore det gött om man kunde ha trådlöst i mellan. Det enda jag vet om programet va att han började med att slå in regnummret.
Mvh
av TomasL
Skall du köra trådlöst så behöver du ett interface som antingen kör bluetooth eller WiFi.
Ska det klara av att släcka alla felkoder på Volvo, andra fabrikat vet jag inte, så måste den klara protokollet J2534. Villket inte många interface gör.
Skall du ha det trådlöst så är det mig veterligen bara Volvos egna interface, Dice, som klarar detta och det är inte billigt.
Sen finns det kina kopior att köpa av det interfacet men du brukar bluetooth funktionen vara borttagen. Har dock läst om vissa som köpt kopian som även fått den att fungera med bluetooth.
Men du ska nog räkna med att kopian inte har bluetooth.
av Jonas_latt
Okej tack för den tydliga hjälpen. På många billiga interfacet står det Bluetooth så det borde ju funka då.
Då ska jag bara försöka hitta en som klarar j2534.
Någon som vet någon som klarar j2534 och som är trådlös
Eller någon överhuvud taget. Kan ju faktiskt sitta i bilen och felsöka också :)
av TomasL
Jonas_latt skrev:.......Det enda jag vet om programet va att han började med att slå in regnummret.
Mvh
Frågan är.om det kommer att fungera så för dig i den kopian du får. För att det ska fungera så måste man ju ha någon form av koppling till Transportstyrelsen som sköter om bilregistret. Då måste du ha ett konto hos dom som kostar pengar
av Jonas_latt
Han hade det på både skiva och sdkort och sdkortet viste han att det inte va spärrat,låst..
Namnet vet jag inte just nu men om några dagar när jag går köpt ett sdkort. Tråkiga är ju att det verkar blisvårt för mig att köra det?!

Trodde det skulle gå att köpa en billig interfacet som va Bluetooth och bara köra trodde det va programet som ' styrde' allt
av Jonas_latt
Jag hittar inga som klarar j2534.
Är verkligen dessa rätt? Om den inte har de protokollen funkar alltså inte mätaren i Volvo bilar?
Om jag skulle hitta en som är j2534 klarar den fortfarande andra modeller också då? vad ska
män ha för att i princip klara allt?
För den han hade kunde han som sagt styra allt helljuse,rutor m.m
av TomasL
Jo andra fungerar men dom klarar inte av att släcka felkodet i alla system. Som jag tidigare sagt så brukar det vara problem att t.ex släcka airbag lampan.

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]