Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Maccie
@kave:

Det var det jag gjorde, jag stängde av värmaren *innan* jag startade motorn.
av Maccie
@kave:

Om jag förstår din analys rätt, så menar du att dieselvärmaren drar väldigt mycket kräm ur batteriet när den bara gått en kort stund i kyla. Och den fortsätter gå en stund även efter att jag tryckt på "off"-knappen?

Och detta skulle i sin tur innebära att batteriet inte orkar dra igång motorn när jag försöker starta den?

Men borde inte detta resultera i en stånkande startmotor och att själva D5:an inte vevar igång?

För i det här fallet startade ju dieseln och gick i någon sekund innan den började hacka och självdog.

Eller funkar kombinationen startmotor - förbränningsmotor så att batteriet måste fortsätta att ge full kraft via startmotorn i några sekunder även efter att förbränningsmotorn startat för att "hålla igång" den?
Användarvisningsbild
av kave
Maccie:Ungefär så, vidare behöver ju bränslepumpen ström också. Det kan ju vara så att du hade lite otur vid tillfället.
Det behöver nog inte vara något direkt fel om det inte fortsätter.
Användarvisningsbild
av Momentum
Kan vara något med glödgningen
Hade likartade symptom, då var det något med matning av glödstiften, någon kontakt som inte var korrekt ihopsatt
Foringer / Bussinger V90 CC

220' km. 2017. Luft bak og aktive støtdempe[…]

AC problem V70 2016 D3

Jag har ingen möjlighet att kunna läsa a[…]

Har du en bild på dina fälgar?

Däck dimensioner

Du har alltså sänkt den med fjädra[…]