Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det är ju faktiskt så att det kan vara utanför bilägarens kontroll. Du kan t.ex. få cellfel i batteriet eller andra fel som uppkommer akut med batterikapaciten. Tar ju också ett tag för en bärgningsbil att komma fram.

Mvh GK
Vojje skrev:Dock håller jag inte med om att det är upp till föraren/ägaren. Det kommer inte heller du att tycka den dagen en kolsvart bil vid vägkanten plötsligt uppenbarar sig. Typiskt livsfarligt.
Jag kan väl tycka att det är upp till ägaren/föraren. Jag förstår inte varför det skulle ändra sig bara för att jag råkar ut för att det står en "nersläckt" bil.
Jag håller dock med om att det är farligt.
Yttersta ansvaret för fordonet ligger alltid på brukaren/ägaren.
gnestakalle skrev:Det är ju faktiskt så att det kan vara utanför bilägarens kontroll. Du kan t.ex. få cellfel i batteriet eller andra fel som uppkommer akut med batterikapaciten. Tar ju också ett tag för en bärgningsbil att komma fram.

Mvh GK
Det är bl.a därför även varningstriangel ska placeras ut.
gnestakalle skrev:Det är ju faktiskt så att det kan vara utanför bilägarens kontroll. Du kan t.ex. få cellfel i batteriet eller andra fel som uppkommer akut med batterikapaciten. Tar ju också ett tag för en bärgningsbil att komma fram.

Mvh GK
Om man har så låg batterikapacitet vid besikting, eller annars, kan man knappast skylla på ett akut cellfel.
Nästa elbil från Volvo?

el är det en prototyp de visar i länken?

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]