Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Busenkelt att förklara för henne. Ni får inte vara så enkelspåriga, tänk er in i hennes värld lite.

En bra förklaring är helt helt enkelt att motorn förstörs utan oljans smörjning och man får byta motor.

Kostnad kanske 75.000-100.000 kr.

Nu till poängen, det innebär inga nya modekläder, semesterresor, smink, möbelinköp osv under 5 år tex.

Garanterar att det aldrig körs utan olja mera.
av NCR
VolvoB20 skrev:Busenkelt att förklara för henne. Ni får inte vara så enkelspåriga, tänk er in i hennes värld lite.

En bra förklaring är helt helt enkelt att motorn förstörs utan oljans smörjning och man får byta motor.

Nu till poängen, det innebär inga nya modekläder, semesterresor, smink, möbelinköp osv under 5 år tex.

"Sånt där förstår ju inte jag, du får fixa det, du som är man".
Användarvisningsbild
av AndreasC
Min fru är det käraste jag har så jag förlåter henne för hennes misstag. :D
Användarvisningsbild
av Loner
NCR skrev: Det finns en anledning varför hon inte får låna min volvo eller att jag inte skulle kunna tänka mig att dela bil med en person som reagerar på uppslagsmärken med ett "jaså, det har jag inte sett".
Nä det där är lustigt, samma här. men råkar man missa en liten fläck på ett glas när man diskar, ja då får man minsann veta att man lever :roll:

/L
Användarvisningsbild
av VolvoB20
NCR skrev:
VolvoB20 skrev:Busenkelt att förklara för henne. Ni får inte vara så enkelspåriga, tänk er in i hennes värld lite.

"Sånt där förstår ju inte jag, du får fixa det, du som är man".
Visst men när fickpengen just gick ned 75.000 så svider det :oops:
av NCR
VolvoB20 skrev: Visst men när fickpengen just gick ned 75.000 så svider det :oops:
Tja, då jag lever på 2000-talet så arbetar min fru och har egen lön så det kan jag inte uttala mig om. :wink:
Användarvisningsbild
av Brainy
Låter iofs inte så 2000-tal att hennes pengar är hennes pengar och dina pengar är dina :wink:

/Anders
Användarvisningsbild
av AndreasC
hans pengar är kanske hennes också :P
Användarvisningsbild
av Brainy
Det lät mer 2000-tal :(

/Anders
Användarvisningsbild
av VolvoB20
NCR skrev:
VolvoB20 skrev: Visst men när fickpengen just gick ned 75.000 så svider det :oops:
Tja, då jag lever på 2000-talet så arbetar min fru och har egen lön så det kan jag inte uttala mig om. :wink:
Det verkar ju vara ni som inte lever på 2000 talet.

Min fru jobbar i allra högsta grad och tjänar ihop sina egna pengar. Men om hon blir tvungen att laga något för 75.000 så lär hon inte ha mycket egna fickpengar kvar.

Inte jag heller för den delen.

Lyfter en gammal tråd.. jag har själv f[…]

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var s&au[…]

Det här smakar illa, eller gör det verkl[…]

Jag kör hybrider från Volvo regelbundet[…]