Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag är inte familjär med den typ av BTR du har men byt samtliga O-ringar och andra typer av tätningar om där finns andra. De BTR jag är van vid har endast 1 O-ring.

Mvh GK
kom på en sak till :P när jag bytt o-ringar och ska montera ihop det igen så är det så tajt, kan man använda något så att det glider lättare? vet ej vad som är lämpligast eftersom att bensinen kanske tar med sig något olämpligt.
Jag har bytt på en 00:a och då var det bara en klämma, sedan kunde man vicka bort den nedre delen av regulatorn (inkl. o-ring), det är den som läcker. Den kostarde då runt 900 spänn ny.

Ett vanligt fel är ju att de läcker soppa genom vakumslangen vilket medför att bilen blir svårstartad.

/Martin
Martin: Satt med en skruv i slutet på insprutsbryggan var bara en skruv sedan ta i allt du har för att få bort den. Min är inte svår startad men helt knäpp kall, så pratade med volvo som trodde det var fel på brt så tog mig en tid men tyckte allt såg bra ut förutom vakumslangen som var rutten så bytte den och alla o-ringar.

Gnestakalle: Perfekt vill inte ha sönder spridare då jag är osäker på vad man ska använda :P men nu sitter det på plats igen. Tack !!!
Oljebyte i Haldex

Ni som bytt oljan i Haldexen hur gör för[…]

Välkommen ut i trafiken

Nu kommer en ny bil till samlingen. Yngsta barnbar[…]

V70 1,6 Diesel rycker

Partikelfilter, egr-ventil eller dieselspridare so[…]