Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wexe
Hmm du behöver inte ta ner tanken för att byta givare släpp ner tanken lite där sladdarna går upp ta ur den givare du ska ha ur kontakt stycket klipp kabeln under tanken tejpa ihop med nya och dra upp klart inga skarvar :) :-)-)
Nästan en klassiker ungefär så gör man när man gör en "dold" dragning av elkablar på en MC för att få ett rent intryck...
Användarvisningsbild
av stooges
Det ska finnas en öppning under bagage mattan ungefär där den möter ryggstödet har jag för mig.
Inte varje tisdag man är där och spekar loss, i alla fall var det så på någon tidig 850 sedan jag bytte tank band på.
Hur det är på V70:n kan jag inte svara på men varför skulle det ändras?
av Edgar84
wexe skrev:Hmm du behöver inte ta ner tanken för att byta givare släpp ner tanken lite där sladdarna går upp ta ur den givare du ska ha ur kontakt stycket klipp kabeln under tanken tejpa ihop med nya och dra upp klart inga skarvar :) :-)-)
det där med att kapa kablar kan jag rekommendera nästkommande som tänkt sig ge sig på att sänka tanken lite. verkar inte vara helt ovanligt att den där förbannade bulten går av.
stooges skrev:Det ska finnas en öppning under bagage mattan ungefär där den möter ryggstödet har jag för mig.
Inte varje tisdag man är där och spekar loss, i alla fall var det så på någon tidig 850 sedan jag bytte tank band på.
Hur det är på V70:n kan jag inte svara på men varför skulle det ändras?
man kan undra varför det skulle ändras. jag såg dock inte till någon öppning. har redan monterat ut alla golvpaneler i bagageutrymmet hittade dock ingen förbindelse ner till tanken. ska ge mig på det igen snart och återkommer.

tack för era svar.

Saknas det bara lite på höjden och just[…]

Kn ju inte sånt här men toppen jäm[…]

Värmare XC60 22-

Verkar som att eftermonterad Calix elektrisk motor[…]

Återkommande värmeproblem

Gjorde enligt rekommendation, varmkörde bilen[…]