Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

av McDonald
Theo skrev:
Den nya är alltså på millimetern lika lång och bred som V50 (märkligt).
Det är ingen exakt vetenskap när biltillverkarna anger måtten(uppgifter över huvudtaget) på prototypbilar till bilregistret. I detta fall har de bara höftat till med V50's mått till prototyperna.
Theo skrev:
När man tittar på bilderna ser Volvon ut som en kombikupe (kombisedan). Det går en hylla från baksätet fram till bakrutan. Så brukar inte Volvos kombibilar se ut.
Vem har sagt att kommande nya lilla volvo skall se ut som en kombibil mer än tidningarnas dåliga gissningar :wink:
av kallessida
regnr osv är nog lönlöst att kolla upp och tillförlita sig på infon dom ger, tror med stor sannolikhet att det är felaktiga uppgifter där... är nämligen just så med några andra bilar dom "provkör" bland annat en C30 som står reggad som t5 men i själva verket har 430hk etc etc..

och nej kan inte ta med mig kamera och fota dom, som är sekretessklassade fortfarande och jag står under sekretessavtal så bilder är BIG NO NO, så är återhållsam med vad jag vet om dom :)...

kan dock berätta att 4st av bilarna befinner sig några mil från Göteborg just nu ;)... inom en 10mils-radie...
Användarvisningsbild
av Ante2
Det kommer i alla fall att bli en spännande vår hos Volvo handlarna.
Jag tror och hoppas att Volvo snart släpper information och riktiga bilder på bilen.
Jag pratade med min säljare i helgen och det var nån privatperson som varit i Göteborg vid fabriken
och hade då sett 2 helt omaskerade bilar men han kunde tyvärr inte ta någon bild.
Men enligt honom så såg det väldigt bra o sportigt ut.

Det ska även bli intressant och se vad för motorer som kommar att erbjudas och om man kommer
att kunna välja till det ställbara chassit..... Vill ha!!
av kallessida
tror nog din handlares källa är lite osäker, volvo är skit måna om sekretessen på den, bilen flyttas aldrig där den kan synas utan att vara täckt, sen finns den bilen inte nere på själva fabriksområdet heller...
de tre olika designerna av den bilen står inne på PVS (PV Sekretess) helt omaskerade, sen står dom i ett garage nere på området med, där är dom dock försedda med både kamo och tält. ja just det ja de finns även två bilar uppe på SAA/SAB...

De jag har hört och pratat med så kommer den släppas i vår, minns jag inte fel så i slutet av mars, eller under april månad.

ställbart chassi kommer säkerligen, Premium Sound har jag sett den med, även Pedastrian Safety (stavning?), även kikat under huven på några av dom, men dagens motorer med alla kåpor och skit säger ju inte allt för mycket :)...
Användarvisningsbild
av Ante2
Efter att jag läst ditt inlägg så litar jag mer på dig än på säljarens källa. Men man blev ju lite ivrig när man fick höra att en privatperson hade sett bilen. Men man vet ju inte hur duktig den personen var på att känna igen bilar så man vet ju inte vad det va han såg.
Men man blir avundsjuk när man hör att du har sett bilarna och vet hur dom ser ut..... Men man får ge sig till tåls o vänta... Man lär nog inte bli besviken på resultatet.
av kallessida
Vänta du tills R-Designen kommer så skall du få se :)...
Ni tänker "ÅÅÅH vad jag vill se den", jag som haft med den att göra under längre tid tänker mer "Kan dom inte släppa den här jävla skiten snart???"
Borde räkna ihop timmarna jag stått och hållit koll på denna bilen :P...

Säljarens källa är säkerligen inte 100%ig, säljare över lag brukar inte vara 100%iga dom heller :D... dock är det väldigt många som har sett den, väldigt många återförsäljare både i sverige, norge, danmark och finland, då främst VD'arna osv.
Användarvisningsbild
av Ante2
Säg inte att vänta tills du får se R-design....Jag som hade bestämt mig för att bara köpa en summum den här gången för att få mer alternativ när det gäller inredning....Nu lär man ju få beslutsångest :???:
Hoppas att R-design släpps direkt så man inte behöver vänta för att få se den i det utförandet.
Användarvisningsbild
av Theo
Re: Ante2
Att Volvo måste släppa flera varianter samtidigt är nog helt klart. Hur det blir med R-design får vi väl se. Om uppgifterna stämmer slutar Volvo tillverka både V50 och S40 nästa år.
2010 tillverkade Volvo 53 982st V50 och 22 779st S40 i Gent. Tillsammans 76 771st. Totalt tillverkade man i Gent 223 779st bilar.
35% av tillverkningen i Gent var alltså S40 och V50.
Dessa 35% måste då snabbt ersättas av något annat. Det mesta antagligen av den nya modellen. Då räcker det inte med en variant som säljs i en färg och med en motor. Då krävs det betydligt mer.
Vi får väl hoppas at du får din R-design!! Om jag inte tar fel så står V50 R-design på vissa marknader (UK) för 30% av försäljningen :-)
av kallessida
Ante2:
V60 R-design släpptes väl typ 6 månader efter vanliga v60? gissar säkert det blir samma sak nu?

Theo:
nya V40 kommer tillverkas även den i Gent och den kommer ju komma i vanlig, XC och R-design.
så inom ett par år kommer även C30 försvinna dessutom. serierna som kommer vara kvar i programmet är 40, 60 och 90, alla med respektive S, V och XC, minns dock inte om C kommer finnas kvar tyvärr...
Har även träffat på Peter (Designchefen) samt han som designade bilen, minns dock inte vad han hette, men är en mörkhårig kille (som många andra är iofs :P...) och alla modellerna är klara om finns som färdiga bilar redan... R kommer ha de mer råa utseendet, XC kommer följa XC70/60 stuket (xc90 är uråldrig så nämner inte den och den designen liknar inget på den nya vad jag kan tycka...).. värt att nämna är att mätarna (hastighet, varv, osv) är digitala, i alla fall på alla dom V40 jag sett ;)... även v60 ladd-hybrid kommer ha det :P...
Användarvisningsbild
av Ante2
Spännande med digitala instrument. Hoppas bara det inte blir sådan som Renault har där hastigheten räknas upp utan hoppas det blir en display som visar en riktig hastighetsmätare, varv, osv.
Har läst i nån biltidning där dom skrivit att det blir nya intrument och att hastighetsmätaren blir centrerad och dom andra mätarna får mindre plats. Det verkar ju stämma.

Jag köper kanske en R-design om den kommer att gå att kombinera med det ställbara chassit. Det går ju tyvärr inte idag. Men jag har för mig att jag läst någonstans att det ska gå att kombinera från MY13.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]

Parkslide är undantaget kravet på utr[…]