Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Är radion som den skall?

Ja, min är precis likadan.
Inga röster
0%
Nej, sådär skall den inte vara.
1
100%
När min förra bil började gå dåligt lämnade jag in den på Bilia Haga Norra för felsökning. Resultatet av det var att jag blev utskälld på telefon och hotad med polisanmälan för att jag trimmat bilen. Dessutom var verkmästarn övertygad om att trimningen var orsaken till problemet, oaktat det faktum att bilen gått bra i 6 år med nämnda trim.
Istället ringde jag Upplands Motor och fick prata med en mycket trevlig tekniker som var övertygad om att det antingen var luftmassemätaren eller gasspjället som var orsaken (det var det senare). De reparerade bilen och efter detta lämnade jag alltid bilen hos Upplands Motor när den behövde service och reparation.
mikebike skrev:När min förra bil började gå dåligt lämnade jag in den på Bilia Haga Norra för felsökning. Resultatet av det var att jag blev utskälld på telefon och hotad med polisanmälan för att jag trimmat bilen. Dessutom var verkmästarn övertygad om att trimningen var orsaken till problemet, oaktat det faktum att bilen gått bra i 6 år med nämnda trim.
Istället ringde jag Upplands Motor och fick prata med en mycket trevlig tekniker som var övertygad om att det antingen var luftmassemätaren eller gasspjället som var orsaken (det var det senare). De reparerade bilen och efter detta lämnade jag alltid bilen hos Upplands Motor när den behövde service och reparation.

Hej Mikebike!

För att kunna få en bättre bild av det som hänt skulle vi behöva kompletterande uppgifter, därför skulle vi uppskatta om du kunde sända dina kontaktuppgifter till [email protected], så kontaktar vi dig. Vänligen Bilia
BiliaSverige skrev:
mikebike skrev:När min förra bil började gå dåligt lämnade jag in den på Bilia Haga Norra för felsökning. Resultatet av det var att jag blev utskälld på telefon och hotad med polisanmälan för att jag trimmat bilen. Dessutom var verkmästarn övertygad om att trimningen var orsaken till problemet, oaktat det faktum att bilen gått bra i 6 år med nämnda trim.

Hej Mikebike!

För att kunna få en bättre bild av det som hänt skulle vi behöva kompletterande uppgifter, därför skulle vi uppskatta om du kunde sända dina kontaktuppgifter till [email protected], så kontaktar vi dig. Vänligen Bilia
Du har ju citerat mitt gamla intermesso, men jag antar att det är det senaste du är intresserad av?
mikebike skrev:
BiliaSverige skrev:

Hej Mikebike!

Du har ju citerat mitt gamla intermesso, men jag antar att det är det senaste du är intresserad av?
ingen fara, jag kan fylla i åt dom. Killens D5a krabbade. Ni skyller på trimm som fungerat utmärkt i sex år, lägg därtill att ni skäller o hotar killen. Han drar till en annan mek som ser lite längre än näsan räcker. Och hans bil går prima och ni hade inget med det att göra :)
Skilj på "Bilia" och personen med skoskav och nageltrång som är anställd på Bilia som svarade i telefonen när Mikebike ringde..
Tyvärr verkar det -av mååånga inlägg här på forumet att döma- vara på det viset att skoskav och nageltrång är meriterande när man söker jobb på Bilia... :wink:

. Nån som har tips för vänster si[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Funderar lite på risker med att åka r[…]

Har tyvärr ingen multimeter.

Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &[…]