Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pebben
Hmm, ytterligare en återförsäljare att lägga till "dålig listan" om de inte fixar detta på nåt snyggt sätt. Det går inte att köpa 936 Silver bright längre... När jag var inne första gången fick jag som sagt en färg som heter 931. Tänkte att det är ju lika bra att spackla och slipa ner fälgarna ordentligt. Så nu står man där och kan inte få tillbaka fälgarna till originalfärgen. Hade sagt från början att det inte fanns så hade jag aldrig slipat dem.
Användarvisningsbild
av G-kraft
Pebben skrev:Hmm, ytterligare en återförsäljare att lägga till "dålig listan" om de inte fixar detta på nåt snyggt sätt. Det går inte att köpa 936 Silver bright längre... När jag var inne första gången fick jag som sagt en färg som heter 931. Tänkte att det är ju lika bra att spackla och slipa ner fälgarna ordentligt. Så nu står man där och kan inte få tillbaka fälgarna till originalfärgen. Hade sagt från början att det inte fanns så hade jag aldrig slipat dem.
Hejsan Pebben,,,konstigt att den inte finns längre, men du !? hör med volvo i göteborg eftersom det är de som levererar till de flesta volvo verkstäder , de kanske har nåt för det...eller gå in på http://www.falgfixarna.se och se om de kan hjälpa dig....
lycka till...
av Teemu
kan inte en lackfirma bryta fram kulören i fråga åt dig tro?
av Pebben
Jo det borde de kunna men det kostar väldigt mycket att ta fram sådan färg. Eftersom fälgarna inte är kanon och inte blir lika bra efter spackling etc. känns det tråkigt att behöva lägga ut för mycket pengar. Skall lyssna med fälgfixarna och se vad de säger. Tack för all hjälp.
Användarvisningsbild
av Loner
Hur har det gått med fälgarna?

/L
av Pebben
Pratade med fälgfixarna och det är nån Shadow effekt på dem så det kostade c:a 1500/st inkl. frakt.
Men så igår pratade jag med Volvo Brandt i Vänersborg och de tar sitt ansvar. De har skickat fälgarna till en lackerade så de betalar för att bryta fram färg samt lackering. Kredit till en mycket bra återförsäljare som äntligen inte skiter i en som kund. Eftersom jag haft dålig erfarenhet tidigare så uppskattar man det verkligen extra mycket!
Användarvisningsbild
av G-kraft
Pebben skrev:Pratade med fälgfixarna och det är nån Shadow effekt på dem så det kostade c:a 1500/st inkl. frakt.
Men så igår pratade jag med Volvo Brandt i Vänersborg och de tar sitt ansvar. De har skickat fälgarna till en lackerade så de betalar för att bryta fram färg samt lackering. Kredit till en mycket bra återförsäljare som äntligen inte skiter i en som kund. Eftersom jag haft dålig erfarenhet tidigare så uppskattar man det verkligen extra mycket!
skönt att det löste sig för dig....ha det gott,,,
av Pebben
G-kraft skrev:
Pebben skrev:Pratade med fälgfixarna och det är nån Shadow effekt på dem så det kostade c:a 1500/st inkl. frakt.
skönt att det löste sig för dig....ha det gott,,,
Samma och tack för hjälpen
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Var och tittade på en Plus Dark My26, den ha[…]

Husbilar igen, eller ja förare och själv[…]

Termostaten (tror det är den) i både f&[…]

Det är ofta fel på dessa mätarhus.[…]