Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
Jag hade ett fel på en 240 -92 där gasen hängde sig några gånger. Inte ofta och inte regelbundet. Det slutade med att länkarmen mellan rullen och spjället gick av. Vissa delar på kullederna var av bakelit, och man såg efteråt att det hade varit sprucket länge, smutsiga brottytor.
Kan vara värt att kolla upp.
av aleoan
okey de kan jag tänka mig.. men den pinnen där mellan rullen och spjället är ny. så den kan de ju inte vara fel på heller om de nu är den du menar.
av Rådlös
Jo, det är den pinnen mellan hjulet och gasspjället som jag menar. Min var när den gick sönder 14 - 15 år gammal, så då bör ju din hålla, i teorin, lika länge. Men bakelit är bakelit, inte som stål.
Vetskapen om felet kan ju vara bra att "lägga på hyllan för överflödig information" för tillfället. :wink:
av aleoan
har hittat felet idag...kopplade på en dator o de visade sig spjäll lägesgivaren va kaput :D så nu går han bättre än förr.. tacj så mkt alla som svarade :D
av *pettson*
aleoan skrev:har hittat felet idag...kopplade på en dator o de visade sig spjäll lägesgivaren va kaput :D så nu går han bättre än förr.. tacj så mkt alla som svarade :D
Och hur menar du att den rent fysiskt hindrade spjället att gå tillbaka? Men att den släppte när du petade på spjället?
Att det gör så motorn gör sitt det förstår jag däremot.

Löste sig med kardanen och jag har byggt mig […]

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, j[…]

Ur torpedväggen (eller brandväggen?) g&[…]

Inte idag men väl under den gångna helg[…]