Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

jo upp till 05 har du niceprice på dom bilarna som diskuteras här tror inte det gäller xc90 dock
Funk skrev: På en P20 ? I så fall fick du det i princip gratis... bara delarna hade kostat mig mer på Volvo trots att jag har skaplig rabatt.
Motorn som insats, tja det är inte direkt raketforskning, bara förbaskat trångt....

/Thomas

Har en 04:as D5:a, men nu var det ju 2 år sedan också, Delarna gick på ca 1000:- och jobbet 800:-. Tyckte inte det var värt att dynga ner sig för 800:-, när man dessutom kan knäcka hela motorn om man klantar sig.
Det verkar vara många bud på priser, men en dagsfärsk förfrågan på denna service (16000mil) på Bilia Sisjön, Göteborg gav en prisuppgift på 9230:- Då ingår byte av bränslefilter men inte vattenpump, vilket enligt meken inte görs om man inte har oljud eller hittar glapp vid kamremsdemonteringen..
Har en 04:as D5:a, men nu var det ju 2 år sedan också, Delarna gick på ca 1000:- och jobbet 800:-. Tyckte inte det var värt att dynga ner sig för 800:-, när man dessutom kan knäcka hela motorn om man klantar sig.
För 800:- hade jag inte heller gjort det jobbet, men för 4-7000:- så känns det trots allt OK, och någon klant känner jag inte att jag är i meksammanhang.. :D

/Thomas
Cedrix skrev:Nu var 1800:- inte för någon service, utan bara för rem och jobb.
Jag vet, svaret ser lite konstigt ut, men jag menade det om klantighet och motorras i första hand... Men det är bara att gratulera, för här i stan får man knappt kamremssatsen för dom pengarna...

/Thomas

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]