- ons 07 sep 2011, 01:02
#563980
I köpenhamn blir det 1 streck.
Jag jobbade en gång i tiden med 1. generationen acc för Volvo. Om jag minns rätt gäller följande ungefär i konstant fart (det är klart att varje inställning har en specifierad tidslucka - men man har valt att inte ange den i displayen för att luckan kan skilja väldigt mycket under dynamiska förhållanden):
- 1 streck = 0,9 sek
- 2 streck = 1,4 sek
- 3 streck = 1.8 sek
- 4 streck = 2.2 sek
- 5 streck = 2.5 sek
Iövrigt är regleringen beroende på relativ hastighet, relativ acceleration, bilens egen hastighet och rattrörelser. Regleringsprincipen är en Volvohämlighet - men den är väldig avancerad och har ju vunnit flera tests i jämförelse med tyska konkurrenter.
VH
Jag jobbade en gång i tiden med 1. generationen acc för Volvo. Om jag minns rätt gäller följande ungefär i konstant fart (det är klart att varje inställning har en specifierad tidslucka - men man har valt att inte ange den i displayen för att luckan kan skilja väldigt mycket under dynamiska förhållanden):
- 1 streck = 0,9 sek
- 2 streck = 1,4 sek
- 3 streck = 1.8 sek
- 4 streck = 2.2 sek
- 5 streck = 2.5 sek
Iövrigt är regleringen beroende på relativ hastighet, relativ acceleration, bilens egen hastighet och rattrörelser. Regleringsprincipen är en Volvohämlighet - men den är väldig avancerad och har ju vunnit flera tests i jämförelse med tyska konkurrenter.
VH