Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Peppran
Då har ju jag lite för lite alltså? och kan det vara så att något "spjäll" inte öppnas som det ska? =)
Användarvisningsbild
av sidhabo
Peppran skrev:Då har ju jag lite för lite alltså? och kan det vara så att något "spjäll" inte öppnas som det ska? =)
Glöm det. Spänningen är ok.
Det finns ju en massa annat också som ändrar sig när man gasar lite.
Men jag har ingen mer ide om vad det kan vara .....
av *pettson*
Vanligast är att spjällaxlar går av, motorerna gör då sitt jobb men utan att ta med sej spjället. Kan bli så att man får titta på respektive spjällmotor för att se vad som händer och vad som inte händer. Alltså en klassisk felsökning.
av Peppran
*pettson* skrev:Vanligast är att spjällaxlar går av, motorerna gör då sitt jobb men utan att ta med sej spjället. Kan bli så att man får titta på respektive spjällmotor för att se vad som händer och vad som inte händer. Alltså en klassisk felsökning.
Allt funkar som det ska men ändå ingen värme =/
av *pettson*
Eftersom allt fungerar som det ska enligt felsökningen, så är även värmepaketet kontrollerat? Menar så det flödar som det ska?
Vattenpumpen ändrar ju varvtal och tryck med ökande varvtal på motorn. Med andra ord pressar den in vatten med mindre tryck på tomgång och mer tryck på varv.
Även ovanstående ingår ju i en standard felsökning.
av Peppran
Okej, Men det konstiga är att den ger ut värme på förar sidan om man har det lägsta "trycket" från fläkten och blåser bara kallt på alla andra ställen, Och värme paketet blir otroligt varmt, den ligger jämt i arbetstemp och allt så ah jag har ingen aning, Börjar bli kallt på morgonen nu haha :)
av *pettson*
nu sa du emot dej själv..du hade felsokt och det var inget fel på spjällaxlar och rörelser. då var bara flödet kvar. nu är det ändå olika värme på bägge sidorna? dags att felsöka ordentligt. det löser sej inte innan dess.
av Peppran
Tjena nu har jag fel sökt bilen ordentligt lämnat in den och dom hittar inge fel och allt funkar som det ska säger dom.. Ändå ingen värme, Sen fick jag ett tips om att byta vattenpump, Termostat och spolat ur systemet och efter allt detta gjort så kvar står problemet. några tankar om vad som kan vara felet? Och efter felsökning av Fackman. Så blev Acn att blinka felkoder. Och då säger dom att ECC enheten är paj, Men borde det inte komma värme iallafall då?
av Peppran
Taxen47 skrev:Finns det inte en kupétempsensor till ecc?
Jo då det har den, och den snurrar på fint som den ska. och nu har vi prov tryckt värme paketet Och ingen fara där heller
DennisCA's Volvo 850 -97

Jag har fyllt på kylvätskan två g[…]

EX60

Någon som byggt sin bil ännu? Jag fund[…]

C70 T5 cab 2001 med startproblem

Tack för alla tips. Jag tänker att jag u[…]

14 - 14,3 är bra. Min P80 laddar med 13.[…]