Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Yami
charta360 skrev:Det lutar åt att göra det för mig också. Men då försvinner lite av charmen med att laga. ;)

Dels för att passformen på denna del jag kollade på måste vara riktigt tajt och jag kan själv inte komma på hur de gör detta på fabrik.

Antingen pressar de ihop röret eller så använder de någon form av packning mellan rör och den hylsan till den sista knuten. (Ren spekulation.)

Jag pressade in ett liten bit från ett stålmåttband och det blev lite bättre, men det är svårt att trycka in den mer än typ en mm.
Hur har det gått med detta för dig?

Jag har köpt en 99a som också har detta lilla problem. Märkte det inte vid provkörningen för det
var så mycket annat att observera men nu när man kör dagligdags så har jag börjat märka av det.
Användarvisningsbild
av Wulfen
Hade samma fel på min gamla v40, Jag bytte hela rattstången mot en bättre beg från skroten gav 200 kr för den , och själva bytet tog ca 40 min med hjälp av haynes bok så försvann glappet.
av Yami
Wulfen skrev:Hade samma fel på min gamla v40, Jag bytte hela rattstången mot en bättre beg från skroten gav 200 kr för den , och själva bytet tog ca 40 min med hjälp av haynes bok så försvann glappet.
Jo jag har redan lokaliserat en V40s som verkar bra här på skroten i stan. 200:- kostar den om man plockar av den själv.
Det är ju rätt bra att få lite träning inför den egna bilens operation.
av charta360
Yami skrev:
charta360 skrev:Det lutar åt att göra det för mig också. Men då försvinner lite av charmen med att laga. ;)

Dels för att passformen på denna del jag kollade på måste vara riktigt tajt och jag kan själv inte komma på hur de gör detta på fabrik.

Antingen pressar de ihop röret eller så använder de någon form av packning mellan rör och den hylsan till den sista knuten. (Ren spekulation.)

Jag pressade in ett liten bit från ett stålmåttband och det blev lite bättre, men det är svårt att trycka in den mer än typ en mm.

Jag har köpt en 99a som också har detta lilla problem. Märkte det inte vid provkörningen för det
var så mycket annat att observera men nu när man kör dagligdags så har jag börjat märka av det.
Jag har tyvärr inte fått tummen ur och gjort något åt det än.
av Yami
charta360 skrev:
Yami skrev:

Jag har tyvärr inte fått tummen ur och gjort något åt det än.
Ok, jag gick runt och kände på alla V40/S40 på skroten och hittade en som kändes fast.
Monterade av den och har den nu hemma. Får se när tid för detta byte finnes. :D
Foringer / Bussinger V90 CC

220' km. 2017. Luft bak og aktive støtdempe[…]

AC problem V70 2016 D3

Jag har ingen möjlighet att kunna läsa a[…]

Har du en bild på dina fälgar?

Däck dimensioner

Du har alltså sänkt den med fjädra[…]