Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jenu
Se där! Gratulerar till nya bilen. Har du köpt den på Volvo eller? Vad har den för utrustning? Färg? Jag har nog 4 år på min 05a mellan kamremsbyte. Man kan väl fundera vad det är för skillnad då, eftersom du har 6 år längre intervall på din bil. Det är ju samma motor i alla fall ??:-/ Bor du också nära Vasa? Då kanske vi skulle kunna råkas någon gång, så man skulle få ta en titt på nyförvärvet ?
av klacken
Köpt på Käyttöauto i Seinäjoki,ljusblå med ljus läderinredning,momentum,nästan som ny :) .På s40 är det 4år tom.-05 efter det 10år,dom sa att det hade med klimatet att göra :shock: är ju inte så stor skillnad mellan Sverige och Finland heller.Bor i Maxmo.
av jenu
Heps! Då kommer vi nog att synas nån gång. Jag bor ju inte så många kilometer i från dig om du bor på fastlandssidan.
av klacken
Bor 600m från SALE.Fick med en fast dragkrok också som jag skall montera själv,någon som gjort det och har några tips?

Update: blir inte den bilen jag har länkat bl[…]

När byttes bränslefilter senast?

Stefans 968

Bra val. Det röda såg väldigt myck[…]

Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]