- lör 20 aug 2011, 23:56
#558474
När det är så halt att DSTC stryper motoreffekten när du tex behöver "ladda" lite extra tex innan en backe så brukar jag koppla ur den Då har jag oftast haft släp bakom
Tänkvärt kan vara att när DSTC stryper effekten det är då den släpper runt om mao riktigt halt
Eller när du skall starta på ett udda/halt/svårt ställe tex start i backe och du inte vill att DSTC skall strypa motoreffekten utan vill kunna gasa dig ur situationen med spinnande hjul
//Goose
apersson850 skrev:Ni som har haft era XC ett tag - har ni någon slags tumregel för vid vilka tillfällen det är bäst att ha DSTC full aktivt respektive när det är bättre att reducera dess inverkan? Koppla bort helt kan man ju inte nu, men det går ju att ta bort antispinnfunktionen.
När det är så halt att DSTC stryper motoreffekten när du tex behöver "ladda" lite extra tex innan en backe så brukar jag koppla ur den Då har jag oftast haft släp bakom
Tänkvärt kan vara att när DSTC stryper effekten det är då den släpper runt om mao riktigt halt
Eller när du skall starta på ett udda/halt/svårt ställe tex start i backe och du inte vill att DSTC skall strypa motoreffekten utan vill kunna gasa dig ur situationen med spinnande hjul
//Goose