Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bäst är att genom mätningar som jag föreslagit konstatera vilka spänningar som finns och vilka som ev. inte finns när felet uppträder om det går. Därefter kan man mycket enklare föreslå en strategi för felsökning. Det blir alldeles för omfattande att beskriva en fullständig felsäkning om man förutser att alla spänningar saknas. Men generellt anser jag att om alla externa spänningar finns när felet uppträder så är felet sannolikt internt i instrumenthuset.
Camel skrev:Bäst är att genom mätningar som jag föreslagit konstatera vilka spänningar som finns och vilka som ev. inte finns när felet uppträder om det går. Därefter kan man mycket enklare föreslå en strategi för felsökning. Det blir alldeles för omfattande att beskriva en fullständig felsäkning om man förutser att alla spänningar saknas. Men generellt anser jag att om alla externa spänningar finns när felet uppträder så är felet sannolikt internt i instrumenthuset.
Hej!
Har nu provat kolla spänningen på dom kontakterna du sa, där kommer ström, men har bara kunnat kolla när det fungerade. Så just nu har jag bara bytat ut reläet i pos 106 med det i 105 som var till fläktarna. Får se om det återkommer, lägger nu fläktarna av så är ju reläet kass. Tror säkert det är något internt fel i instrumentpanelen.
Återkommer med info! Tack för hjälpen :)
Bromsrör höger fram

Då bör konan vara rätt. Men vad me[…]

Nästa elbil från Volvo?

Skärmbild 2026-01-19 220017.png Den bilden[…]

Har varit in på bildelsbasen. Finns en i Nor[…]

Vad är detta för kontakt?

Kontakten ser ut att vara till dimljus, bilen kans[…]