Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av michaelk
skruvar i toppen eller i ventilkåpan? och är det nån av dom skruvarna som jag fattas på bilden?
Carina skrev:Dotterns XC70 såg ut så med...
Det totalt badade i olja under täcklocket
Efter motortvätt och byte av packningen till locket kom det fortfarande olja så det blev nu tvätt och igång med motorn...
Då visade sig att det läckte från 2 skruvar i toppen!!!!!
Ur med skruvarna (sönderdragna gängor) rengöra, blåsa rent och torrt och i med flytande packning.... i med skruvarna... inget mer läckage!!!

Hon hade oturen att hennes ena stift badade i olja så det var bara att göra rent och byta stift...
Bra eller dåligt.... det läcker inte iallafall :-)
Användarvisningsbild
av Carina
michaelk skrev:skruvar i toppen eller i ventilkåpan? och är det nån av dom skruvarna som jag fattas på bilden?
Carina skrev:Dotterns XC70 såg ut så med...
Det totalt badade i olja under täcklocket
Efter motortvätt och byte av packningen till locket kom det fortfarande olja så det blev nu tvätt och igång med motorn...
Då visade sig att det läckte från 2 skruvar i toppen!!!!!
Ur med skruvarna (sönderdragna gängor) rengöra, blåsa rent och torrt och i med flytande packning.... i med skruvarna... inget mer läckage!!!

Hon hade oturen att hennes ena stift badade i olja så det var bara att göra rent och byta stift...
Bra eller dåligt.... det läcker inte iallafall :-)
Kan kolla det imorgon när hon kommer ner.... jag återkommer...det stora hålet känns inte bekant.... men jag är inte expert men dubbelkollar gärna

Håller med, tycker designen ändå […]

Kolla om samma problem uppstår om du har k&[…]

Vad är Dem box för något? DEM:[…]

vevhusvent fylld med gul gröt..

Oil sludge (den gula majonäsen) kommer som et[…]