Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SWEiNSANE
#820221
Jag har haft en vinande ljud som främst uppkom vid lite högre belastning i motlut. Min servicetekniker visste direkt vad detta berodde på så han bytte ut följande då det fanns en serviceåtgärd som löser problemet:
Remspännare hjälpaggregatrem byte
Hjälpaggregatrem de-mo/byte

Ovanstående är två punkter som är hämtade från serviceprotokollet. Sen om det är det problemet ni andra upplever låter jag vara osagt men det låter väldigt snarlikt den problematik jag haft.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
#820229
Är väl inget ovanlingt att volvobilar fnyser? Provkörde en V50 2,0D automat på kvd motorn och växellådan passade bra ihop men jädrar vad det fnös och lät konstigt vid gaspådrag.

Är ETS-lampan tänd? Om motorn går […]

Att det skulle bli någon slags ledad funktio[…]

Vibrationer vid gaspådrag

Får punga ut själv då förs&a[…]

Kass generator? V70-2012

Du bör ha runt 14 Volt mätt över ba[…]