NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Volvos rekommendation är alltid låg. Detta för att bilen ska bli så tyst och mysig som möjligt att köra. Vill du minimera däcksslitaget så kör med betydligt mer.
Som jag skrev i mitt första inlägg så handlar det om kompromisser mellan vilka egenskaper som man prioriterar.

Men man bör inte köra på lägre däckstryck än rekommenderat och max är någonstsans uppåt 3bar(varierar lite mellan olika däck).

.
ok tack för era svar

har en fråga jag har balanserat 2 ggr och mellan 90 110 km/h så skakar ratten, däcken är fin och fälgen men det skakar ändå vad kan det vara mer som man kan kolla kanske framvagnen? eller nåt lite tips o hjälp skulle jag uppskatta:)
Vad har du för lufttryck fram? Min erfarenhet säger att ratten kan röra sig/skaka speciellt i motorvägsfart
om man har för lite luft i framdäcken.. Annars skulle jag gissa på obalans. Vad är det för däck?
sportiva fram och prima bak jag kör 2.5 bar runt om jag har gjort balans 2 till 4 ggr balans det hjälper inte kan det vara skeva skivor men det ska ju inte vibriera eller skaka när man kör landsväg bara när man bromsar väl?
Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]

nackdelar med Running Boards

Tycker inte bilen är tillräckligt hö[…]