- sön 10 jul 2011, 22:02
#546079
Tänkte uppdatera lite med hur de gick med sakerna:
Köpte ny spolarpump på skroten och gjorde rent alla kontakter och nu funkar de klockrent.
Plockade isär torkarmotorn helt och såg då att en av magneterna hade släppt så jag limmade dit och smörjde upp motorn och länkaget så nu går de som de ska!
Har en sista fråga ang dragkrok, de fästen som sitter på dragkroken är helt upp rostade och tänkte att man då kan kapa bort dem och sedan fästa vagnskontakten i en plåt i bilen istället? Kommer detta bli godkänt av besiktningen?
Tänkte också på om man måste ha en ögla att hänga vajern från vagnen i eller går de bra att dra den ett varv runt kroken?
Tackar för alla bra svart jag har fått!
Mvh Sebastian
Köpte ny spolarpump på skroten och gjorde rent alla kontakter och nu funkar de klockrent.
Plockade isär torkarmotorn helt och såg då att en av magneterna hade släppt så jag limmade dit och smörjde upp motorn och länkaget så nu går de som de ska!
Har en sista fråga ang dragkrok, de fästen som sitter på dragkroken är helt upp rostade och tänkte att man då kan kapa bort dem och sedan fästa vagnskontakten i en plåt i bilen istället? Kommer detta bli godkänt av besiktningen?
Tänkte också på om man måste ha en ögla att hänga vajern från vagnen i eller går de bra att dra den ett varv runt kroken?
Tackar för alla bra svart jag har fått!
Mvh Sebastian