Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pergrein
Nu verkar man ju vara tvungen att ta VOC när man tar teknikpaketen eller HP/PS DVD så då blir det 7500kr till om man inte ska ha VOC som jag personligen inte ser nån nytta av om man inte har värmaren. Låsa/Låsa upp varför ska man ha det? Man har ju nyckeln till det eller dörrhandtaget. Kostar det något sen typ som en abonnemangsavgift eller varje gång man ta kontakt med bilen utom från operatören?

Ska volvo nu börja som BMW, Audi med fler som har ett paketpris/tillbehör men om man väljer det så måste man ta med så mycket annat till då ett högre pris, varför inte sätta det priset då från början :twisted:

Detta enligt "bygg din bil" så kan nån bekräfta detta från nån säljare?

Mvh
Per
av lasbem
Egentligen behöver man inte teknikpaket för VOC om man redan har Momentum. Eftersom jag tittar på en D3 och säljaren från början specade in tidur för tillsatsvärmare för 3500 så tycker jag att det är värt att istället lägga 4000 extra för VOC.

Med VOC kan du förutom sätta igång dieselvärmare, exempelvis låsa/låsa upp, dra ner fönsterrutor, kolla bränslenivå, beräkna senaste rutter för körjournal osv så jag tycker att det verkar vara en väldigt användbar funktion.
av pergrein
Nä, det behöver man inte utan tvärt om. Man sätter ut Teknikpaket 1 för 8000kr men när man tar det så måste man ta VOC för 7500Kr då kan dom ju lika sätta med VOC i paketet för 0kr som med alla andra saker och så sätta högre pris på det redan från början. Samma om man ska ha HP DVD för 4500kr men då måste man ta VOC för 7500kr blir ju då tot 12000kr. Men är man ute efter allt så spelar det ju ingen roll.

Varför vill man låsa/låsa upp bilen, öppna rutor med mobilen???

Mvh
Per
av Herkulez
pergrein skrev:Nä, det behöver man inte utan tvärt om. Man sätter ut Teknikpaket 1 för 8000kr men när man tar det så måste man ta VOC för 7500Kr då kan dom ju lika sätta med VOC i paketet för 0kr som med alla andra saker och så sätta högre pris på det redan från början. Samma om man ska ha HP DVD för 4500kr men då måste man ta VOC för 7500kr blir ju då tot 12000kr. Men är man ute efter allt så spelar det ju ingen roll.

Varför vill man låsa/låsa upp bilen, öppna rutor med mobilen???

Mvh
Per
Det är väl ballt :-)-)
av Herkulez
lasbem skrev:Jag funderar eventuellt på att ta en V60 som tjänstebil, det blir i så fall min första Volvo!

Min fråga är om teknikpaket är nödvändigt, eller snarare om Keyless är nödvändigt? Oavsett tänkte jag ta 7" Premium Sound och det kostar 4500 utan Keyless medan teknikpaketet kostar 8000. Har även tänkt ta VOC så att man kan låsa/låsa upp bilen via iPhone. Ni som har Keyless är ni nöjda?

Är det någon som har hastighetsberoende servo, bra eller onödigt?

Nån som vet om man kan få silverlackade rails (mot tillägg) med Momentumpaket?

Tack på förhand!
På 80-talet och tidigare fick man stoppa in nyckeln i nyckelhålet och vrida om. Därefter när man satt sig fick man sträcka sig till de övriga dörrar som skulle öppnas och dra upp PLUPPEN. Sedan kom centrallåset och då räckte det med att stoppa i nyckeln och vrida om, alla dörrar öppnades och dessutom SAMTIDIGT :-)-) Därefter kom väl fjärren. I och med den förnyelsen slapp man nu också att stoppa in nyckeln i nyckelhålet. Praktiskt samt att man sparade lite på lacken runt nyckelhålet. Och nu keyless, man behöver knappt göra ett skit, bara hålla reda på nyckeln ;-//

Jag valde bort keyless. Funkar alldeles utmärkt. Jag hade nog virrat bort nyckeln i tid och otid om jag haft det. Är den i väskan, ryggsäcken, vilken ficka.....osv. Samtidigt är det nog jäkligt praktiskt/skönt om man vant sig. Allt är som sagt en vanesak.
av XC60
Har keyless på min XC60 och det är suveränt bekvämt. Innan jag hade det tänkte jag att "det är väl onödigt, hur jobbigt är det att trycka på fjärrens knapp?"

Är väldigt bekvämt när man ska lasta bilen och det kommer finnas på min nästa bil...
av xins
Om man bygger en v60 på http://www.volvocars.com idag så lägger den till VOC vilket är 7.500 vilket gör att man får betala 8000 för teknikpaketet och 7500 för VOC detta när man väljer Teknikpaket High Perf. är det någon som vet om eventuella förändringar i paketen påverkar beställda bilar? ....
Användarvisningsbild
av Tallberg
Ja precis, ni som fick era bilar ändrade till my12 och som tog teknikpaketet för 8000.
Fick ni även med Volvo on Call då?
Användarvisningsbild
av gotfredsen
Tallberg skrev:Ja precis, ni som fick era bilar ändrade till my12 och som tog teknikpaketet för 8000.
Fick ni även med Volvo on Call då?
Alltså hallååå.. (Med risk att låta som en fjortis men ..)

VOC kostar 7500 spänn enbart i sig å då ingår dielsvärmar tidur i det priset.. Sedan kostar VOC ca 200 spänn i månaden.. Efter de två första åren..

Detta gör det allra högst ej troligt att volvo skulle ikludera och bjuda på VOC i teknik paketet eftersom VOC i sig är ett paket bestående av tidur, fjärrstyrning m.m. OCH ett abonemang... Med en månadsavgift..
Användarvisningsbild
av msi
Hur är det med säkerheten när man har all information om bilen i mobilen? En stulen eller borttappad mobil och vem som helst kan lokalisera bilen och tömma den. Eller ett snabbt personrån eller en ryckt handväska på stan där man blir av med mobilen och bilnyckeln. Bara att kolla i appen var bilen står och hämta den.

Tycker inte det känns helt okej.

Ska bli intressant att se vad man får i den beställda bilen med tanke på att man bara kan uppgradera ljud o bild om man tar VOC på MY12. Min beställning gjordes i våras när det inte krävdes den typen av kombinationer.
V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Ve[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

En förbränningsmotor och 3st elmotorer, […]

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]