Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TotanTotan
Har du fått tillbaka mellanskillnaden? Om inte så borde dom stå för misstaget och slanta upp, speciellt om du är en återkommande kund. / Clas 8)
av BerraBig
Ja, nu var ju detta för några år sedan, upptäckte det nu. Inte så mycket pengar heller men uppmanar andra att se upp! Får annars 10-15% rabatt på service och upp till 50% på reperationer, så man har fått lite tillbaka också :D
Senast redigerad av 1 BerraBig, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av iigloo
Funderar på samma sak. Om Bilia tagit betalt för fel filter. Innan servicen kunde jag åka i vilka skitmiljöer som helt utan att känna diesel, spolarvätska, brandrök, cigaretter...you name it. Efter servicen, där de bytte kupefiltrer, känner jag allt skit. Avgaser, rök...ja allt som kan komma utifrån.
Vad jag kan utläsa på Mekonomens reservdelssida ska bilar med luftkvalitetssystem (min bil) ha det dyrare MED kol och alla andra den billigare typen av filter.

Min fråga då är. Skiljer sig storleken på dessa filter eller finns det två varianter som har samma storlek med olika insatser?
av BerraBig
iigloo skrev: finns det två varianter som har samma storlek med olika insatser?
Det finns det säkert, som vi nog kommit fram till också. Dock så har bilar med "sämre" klimatanläggning, de har endast ett sorts filter - ett helt vanligt "billigt" kupéfilter.

Hej! Fråga 1: Är det svårt att by[…]

Elpriset

4850 kr för 1796 kWh i elområde 4. Korr[…]

Knarr vid rattutslag

Det var drivknut och styrväxel.

Har en V40 D2 2015 som strular för mig. Nylig[…]