Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sdljono
Hej
Jag har en xc70-01 som gått 27 000 mil och den trycker ur sig olja uppe på toppen.
Är det troligt vevhusventilation som sitter igen eller finns det nått annat man kan kika på?
Mvh Josef
Användarvisningsbild
av Alfredo
sdljono skrev:Hej
Jag har en xc70-01 som gått 27 000 mil och den trycker ur sig olja uppe på toppen.
Är det troligt vevhusventilation som sitter igen eller finns det nått annat man kan kika på?
Mvh Josef
Går att testa genom att ta bort oljestickan och hålla en pappersbit över, blåser den bortåt är det täppt men sugs den mot hålet är det ok.
av sdljono
Hej
Jag har nu testat och den blåser bort, det ser ut som avgaser blåser ut ur hålet, det låter som vevhusventilation sitter igen då va?
/Josef
av sdljono
Jag har nu pratat med verkstan och bokat tid för att byta ut alla slangar och oljefälla, så nu hoppas jag det löser problemet...
Användarvisningsbild
av LionKing75
sdljono skrev:Jag har nu pratat med verkstan och bokat tid för att byta ut alla slangar och oljefälla, så nu hoppas jag det löser problemet...
...och det kommer att kosta?
av sdljono
Har inte fått pris, men med tanke på att halva motorn ska skruvas isär och delar för dryga tusenlappen så blir det väl ingen rolig historia...
av sdljono
Inklusive material förstås, passade på att byta slangar, fälla m.m
Takräcke Thule Evo (XC60).

Ja, det där ser inte rätt ut.

Köpa begagnad XC40 fr 2024

@Soffantjejen , Man får ju hitta det som […]

Extremt svårstartad s70 2.4T

Är mer van vid äldre Volvo. På dom[…]

Vad händer om du drar en fullgasrepa? Trycke[…]