- lör 11 jun 2011, 22:16
#537767
Heljljus då åker locket av + att då tänds även en extralampa vid sidan av det sk dualx och det är där som du skall sätta in din nya X-Luma och det lär inte rendera några påpekanden...
sweborn skrev:NBB:s xenonextraljus har utklassat konkurrensen i alla tester av extraljus den senaste tiden jag har läst i de vanliga motortidningarna. En fruktansvärd skillnad i prestanda mot de stora etablerade fabrikaten.Då förutsätter jag att du avser halvljusdelen där kravet är auto nivåreglering för xenone är ett krav, vad som sitter i helljuse(som i v70:ns fall är separat) lär knappast vara några problem.BiX /dualX är inte som man tror en x-lampa till hel och en X-lampa till halvljuset, utan det är en och samma X-lampa som har en liten avbländarflärp som styr vilken ljusbild som du skall ha ex halvljus då åker det ner ett lock som begränsar ljuset så att du får en halvljusbild.
Märk att dessa ljus inte är godkända, vilket iofs ingen xenonkonvertering är heller?
Heljljus då åker locket av + att då tänds även en extralampa vid sidan av det sk dualx och det är där som du skall sätta in din nya X-Luma och det lär inte rendera några påpekanden...
Amazon 61,142 -68, ols98-cab69, Diplomat Cope-66!! 544 Sport -65 144-69 164E -73,264F -76,P1800 67,BMW, 740 85 745 88 745GLT90 V70LT 99 V70lt 02 Delta88 cab 455 70 Mustang GT Cab-05 V70 2.4d my10 x 2 och my12 d3 v90 t5 17 xc70 d5 2015