Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Gummitalriken är det enda som brukar vara dåligt, kallas fjädersäte eller stötdämpar lagring (inte lager)

Själva lagret, går mycket sällan sönder, typ alldrig.

jag tippar på att du kan få jobet utfört inklusive arbete (bara byte fjädersäte) för under 2000:-
Användarvisningsbild
av FredrikSvensson
CarMan skrev:Gummitalriken är det enda som brukar vara dåligt, kallas fjädersäte eller stötdämpar lagring (inte lager)

Själva lagret, går mycket sällan sönder, typ alldrig.

jag tippar på att du kan få jobet utfört inklusive arbete (bara byte fjädersäte) för under 2000:-
Håller med dig,det är väldigt sällan som lagringen är kass. Det är alltid fjädersätet som har gett sig kostar ca 300:-/st. Så 2000:- inkl delar för att byta bägge sidorna är inte helt fel.
av CarlRo
När jag ringde runt för att kolla pris för byte av fjäderbenslagring, så skulle "Volvo" ha ca 4700 kr och en mindre bilverkstad ca 3500 kr. Då ingick inte fjädersätet, då blev det betydligt dyrare av någon anledning. En polare hjälpte mig, det tog ca 45 minuter per sida och grejerna köpte jag på Biltema, så jag landade på under 1000-lappen.
av D2-
...fast innan man börjar spekulera i lagringar osv, ska man som alltid kontrollera att fjäderisolatorn är hel! många som tror att det är ett dyrt fel bara för att det klonkar, fast med lite tur kan kosta ett par hundringar att få åtgärdat! :wink:
Användarvisningsbild
av CarMan
byt inte den oxå, byt bara den inget annat (varför byta ut delar som inte är trasiga?)
av Bensve
Hej på er,ny medlem här på forumet,har S80 -05. Ett himla gnag vid rattvridnig stillaståendes,övre vä fjäderbenslagring slut,funderat på att byta själv,kollat runt på youtube mm,ser inte allt för avancerat ut, fick en offert från Mekonomen verkstad här i Karlskrona på 2225:- inkl moms och delar,såg att någon fått skampris för liknande arbete. I valet och kvalet och sett till bekvämlighet,gör jag jobbet själv med delar från en känd nätbutik så handlar det om 1800:-ca i insparad kostnad,fast då får jag lägga ett par timmar i garaget,,,men timpengen blir inte fy skam.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Det brukar bli rätt bra timpeng. Dock ska väl hjulinställningen helst kollas efter såna jobb, men det kanske inte ingick i Mekonomens pris och då kvittar det ju så sett.

Sen ska man inte stå stilla och vrida på ratten, varken bra för däck eller servo.

Womens From Your Town - No Selfie - Anonymous Adul[…]

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]