Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Severin
Funkar detta?

whilst trying to work this out I accidently pressed the Enter button and lo, it came up with the "Music" folder I'd created. Another stab on Enter and it brought up the list of folders in there, could scroll up and down and then Enter to access the folder and finally I could play some Lady GaGa (admittedly with no-one else in the car!!)
Användarvisningsbild
av Momentum
mikebike skrev:
VolvoB20 skrev:Volvo är en biltillverkare och inte en bilstereotillverkare.... då blir det så här.... ....
Volvo tillverkar inte några stereoanläggningar, däremot utformar de specifikationerna. De personer som gör det verkar aldrig ha ägt en MP3-spelare eller ens en telefon som kan lagra ljudfiler.

Severin skrev:Jag förstår inte problemet
...vill jag byta album/mapp så får jag trycka på pil upp eller ner på stereon
Ja, det låter ju logiskt, men det fungerar alltså inte så i min bil!

Momentum skrev:Du kan även byta låt genom att snurra på "TUNING" ratten på radion
Ja, men det var ju inte det som var problemet, utan att kunna navigera "uppåt och nedåt" i mappstrukturen.
Jag har 3300 låtar i totalt drygt 400 mappar (100+ artister) och det tar en stund att byta låt när man inte (lätt) kan navigera mellan mapparna.
Det var inte för att lösa något problem, bara att påtala ett sätt som är snabbare än att trycka på rattknappen en miljon gånger............
av mikebike
Momentum skrev:Det var inte för att lösa något problem, bara att påtala ett sätt som är snabbare än att trycka på rattknappen en miljon gånger............
Jo, det är sant. Det är betydligt snabbare, men eftersom man bara ser låtnummer när man "spolar" låtarna så famlar man ändå i mörkret.

Finessen med att lagra i mappar är ju att det skall gå fortare att hitta bland filerna, det verkar inte Volvo ha fattat.
av mikebike
Severin skrev:Funkar detta?

whilst trying to work this out I accidently pressed the Enter button and lo, it came up with the "Music" folder I'd created. Another stab on Enter and it brought up the list of folders in there, could scroll up and down and then Enter to access the folder and finally I could play some Lady GaGa (admittedly with no-one else in the car!!)
Ja...
mikebike skrev:Om jag lyssnar på en låt i ett album och jag vill gå till en låt i ett annat album med samma artist finns det två sätt; antingen bakåt och framåt med pilknapparna* (vänster respektive höger) eller genom att trycka på Enter, då hamnar jag längst upp i ROOT (d.v.s. på första artisten).
Användarvisningsbild
av Momentum
mikebike skrev:
Momentum skrev:Det var inte för att lösa något problem, bara att påtala ett sätt som är snabbare än att trycka på rattknappen en miljon gånger............
Jo, det är sant. Det är betydligt snabbare, men eftersom man bara ser låtnummer när man "spolar" låtarna så famlar man ändå i mörkret.

Finessen med att lagra i mappar är ju att det skall gå fortare att hitta bland filerna, det verkar inte Volvo ha fattat.
Du behöver en MY12:a - Den nya lösningen ger dig helt andra möjligheter att "scrolla" bland låtar och artister
av mikebike
Momentum skrev:Du behöver en MY12:a - Den nya lösningen ger dig helt andra möjligheter att "scrolla" bland låtar och artister
Eh, nej, jag behöver en kompetent mjukvaruuppdatering. Vid uppdateringen som skedde när jag fick värmaren utbytt försvann möjligheten att gå till Root med Enter. Nu har jag fått tillbaka den möjligheten, men tänk om mjukvarunissarna skulle ta och tänka till lite och presentera en uppdatering som faktiskt är en förbättring? :roll:

Jag tänker inte byta bil efter knappt ett halvår p.g.a. bristfällig USB-funktion och Volvo har f.n. ingen bilmodell som motsvarar mina önskemål.
Senast redigerad av 1 mikebike, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Jag kan tipsa om att lägga ned jobbet en gång för alla att katalogisera låtarna i Mediaplayer.

Problemet när du flyttar låtar till USB:t är att den lägger låtarna i filnamnsordning. Du kan faktiskt fixa detta om du i rippningsinställningarna anger hur du vill att filerna skall "Döpas". Du kan senare gå in och tillämpa dessa ändringar i hela ditt mediebibliotek. Då döper mediaplayer om ALLA filer (i mitt fall ca 30.000) och jag har valt formatet "artist - låtnamn" för alla låtar. Då blir det rätt om man synkar med ett USB. Jag har dock valt att inte ha mappstrukturen då det är för bökigt att navigera bland 400 mappar samt att USB:t tog 3 minuter att läsa in varje gång jag startade bilen. Nu har jag mappar efter genre och sedan filerna i artistordning.

Jag har även gjort omaket (Ett par kvällars jobb) att fixa albumbilder på alla bra skivor som jag har på USB:t. Jag gick i förhoppninen att Volvo fixat detta med det nya infotainmentsystemet (S60/V60) men icke......albumbilderna syns tyvärr inte....men då har jag det iaf gjort för framtiden :)
Nackdelen (och fördelen) med windows Mediaplayer är att du alltid får med mappstrukturen när du synkar till ex USB.
Användarvisningsbild
av Momentum
Racetwin2 skrev: Nackdelen (och fördelen) med windows Mediaplayer är att du alltid får med mappstrukturen när du synkar till ex USB.
Du kan genom att högerklicka på USB enheten i WMP (ver11) välja under "Avancerade alternativ" att inte skapa mappstruktur
av mikebike
Racetwin2 skrev:Jag kan tipsa om att lägga ned jobbet en gång för alla att katalogisera låtarna i Mediaplayer.
Problemet när du flyttar låtar till USB:t är att den lägger låtarna i filnamnsordning.
Nej, jag har bara kopierat låtarna direkt från datorn till USB via Utforskaren och de ligger i precis samma mappstruktur, överst en mapp för varje artist, en mapp för varje album under varje artist. Sedan kan låtarna komma i fel ordning i respektive album, men det kan jag leva med.
Racetwin2 skrev: Jag har dock valt att inte ha mappstrukturen då det är för bökigt att navigera bland 400 mappar samt att USB:t tog 3 minuter att läsa in varje gång jag startade bilen.
Nej, det är inte speciellt bökigt att navigera mellan 100 olika artister, att det sedan ligger i snitt 4 albummappar under varje artist kvittar.
3 minuter? Snarare 3 sekunder! Före senaste uppdatering tog det betydligt längre tid innan radion gick igång!
Racetwin2 skrev:Nu har jag mappar efter genre och sedan filerna i artistordning.
Och det skall vara bättre? Jag har ingen som helst koll på vilken genre respektive artist eller album hör till och ibland vet ju inte artisterna det själva.

Oavsett vilket system man använder blir det bökigt att söka när man inte kan gå uppåt i strukturen.
trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]

Plötsligt ändras inte displayen på[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvå[…]

Bokade förra veckan kunskapsprov efter att […]