Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av trasker
Jobbet gjordes av en OKQ8 verkstad. Vet inte vart de köper sina delar från.
Användarvisningsbild
av CarMan
Reklamera jobbet, om den inte var så innan
om den var lika dan innan, så lämna in på felsökning

vanligaste orsake är att burtningarna i länkarmanra är tok slut.
Bytte dom länkarmar eller bara den främre bustningen? det du beskriver låter som den bakre bustninge är så slut att den innre hylsan i bustningen är helt lös.
av trasker
Dom bytte hela länkarmarna och problemet var samma före bytet.

Jag fick nerslag på en av bussningarna på besiktningen och eftersom den också drog lämnade jag in den och bytte bägge sidorna.

Den drog fortfarande efter bytet så jag tänkte att dom misslyckats med hjulinställningen så jag lämnade in den på en bra däckfirma som fixade detta. Dom menade att efter deras justering låg värdena exakt rätt (inga jätteavvikelser innan heller).

Men drar, det gör den fortfarande :)
av freak
Testa att skifta däcken fram o bak eller höger o vänster om du har utan rotations riktning.. kan omöjligen vara något annat.

Rätt hjulinställning,,rätt däcktryck ,, hela o fina busningar i hela framvagnen,, ej spårig vägbana,, ej snedslitna däck.
ingen anliggande broms..inget felmonterat..

bilen borde teoretiskt gå rakt fram
av trasker
freak skrev:Testa att skifta däcken fram o bak eller höger o vänster om du har utan rotations riktning.. kan omöjligen vara något annat.

Rätt hjulinställning,,rätt däcktryck ,, hela o fina busningar i hela framvagnen,, ej spårig vägbana,, ej snedslitna däck.
ingen anliggande broms..inget felmonterat..

bilen borde teoretiskt gå rakt fram
Nu blev jag lite av en trådkapare här och ber om ursäkt för detta.

Har testat flytta däck + provat med 2 olika uppsättningar.

Ska boka tid på Volvo-verkstad och se vad de säger i ärendet.

Njae inte precis det felet men jag har fått […]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Tackar 🥂🙏

TACK SÅ MYCKET! Som sagt, jag har aldrig ha[…]

Hej, Jag upplever samma problem som TS med min s4[…]