- tor 06 apr 2006, 15:35
Ok, var nere på volvo idag för lite småfix och passade på att fråga om denna funktion. På min bil kan man INTE välja till det i menyerna och detta hade ändrats någon gång under 05 pga kunder som ofrivilligt öppnat fönsterna med fjärren(enormt klantigt om man lyckas med det iof) och fått regn i bilen över natten.
Detta går dock alldeles utmärkt att aktivera via volvos mjukvara.
Min bil var fabriksinställd med avaktiverat vid avlarmning, men aktiverat vid larmning.
Jag fick det givetvis ändrat till aktiverat larmat/avlarmat så nu kan jag köra ner rutorna med :) Perfekt varma sommardagar när man kommer på avstånd och vill lufta ur bilen 8)
Jag passade även på att få avaktiverat att bakre torkaren sveper när man lägger i backen med aktiverad regnsensor/torkare. De har jag stört mig på sen jag fick bilen.
Under de 2 timmarna min bil var inne passade jag på o kika på vilka inställningar man kan göra, och de är en hel del kan jag meddela :D
Jag är programmerare till yrket och är av naturen enormt nyfiken, därför blev det en hel del frågor kring hur systemet fungerar. Canbussen är ganska flexibel, även i bilvärlden.
Jag fick en väldigt trevlig mek som ändrade sakerna till mig utan knussel och kostnad.
Min: V60 T6 Recharge MY21
Fruns: V70II Classic Sport MY16