NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frigge
Är ganska säker på att man kan välja till den funktionen, trodde det gick via menyn men då är det via mjukvara. Anledningen till att funktionen försvann var för att många kom emot öppningsknappen på fjärren när man la nyckeln i fickan. Då öppnar sig bilen och rutorna åker ner men efter 2 min om man inte öppnat någon dörr låser sig bilen igen men rutorna förblir nere, detta uppskattades INTE av dom vars bilar blev blöta då det regnade på natten :wink:

/Fredrik
av Splix
Frigge skrev:Är ganska säker på att man kan välja till den funktionen, trodde det gick via menyn men då är det via mjukvara. Anledningen till att funktionen försvann var för att många kom emot öppningsknappen på fjärren när man la nyckeln i fickan. Då öppnar sig bilen och rutorna åker ner men efter 2 min om man inte öppnat någon dörr låser sig bilen igen men rutorna förblir nere, detta uppskattades INTE av dom vars bilar blev blöta då det regnade på natten :wink:

/Fredrik

Haha!

OK, kan förstå det. Men hur funkar det med mjukvaruförändringar? Är det gratis då (det står ju faktiskt i manualen att det ska fungera) eller måste man betala för det?

Finns det andra roliga saker man kan aktivera också?

// Splix
Användarvisningsbild
av wendtan
Ok, var nere på volvo idag för lite småfix och passade på att fråga om denna funktion. På min bil kan man INTE välja till det i menyerna och detta hade ändrats någon gång under 05 pga kunder som ofrivilligt öppnat fönsterna med fjärren(enormt klantigt om man lyckas med det iof) och fått regn i bilen över natten.

Detta går dock alldeles utmärkt att aktivera via volvos mjukvara.
Min bil var fabriksinställd med avaktiverat vid avlarmning, men aktiverat vid larmning.
Jag fick det givetvis ändrat till aktiverat larmat/avlarmat så nu kan jag köra ner rutorna med :) Perfekt varma sommardagar när man kommer på avstånd och vill lufta ur bilen 8)
Jag passade även på att få avaktiverat att bakre torkaren sveper när man lägger i backen med aktiverad regnsensor/torkare. De har jag stört mig på sen jag fick bilen.

Under de 2 timmarna min bil var inne passade jag på o kika på vilka inställningar man kan göra, och de är en hel del kan jag meddela :D
Jag är programmerare till yrket och är av naturen enormt nyfiken, därför blev det en hel del frågor kring hur systemet fungerar. Canbussen är ganska flexibel, även i bilvärlden.
Jag fick en väldigt trevlig mek som ändrade sakerna till mig utan knussel och kostnad.
Användarvisningsbild
av C.W.
Låter jättetrevligt.
Om man skulle kunna få någon form av 'chineese menu' och få välja så skulle man ju kunna individanpassa efter egna önskemål.

Men antar att något sådant inte förekommer utan man får väl fråga vid nästa besök och hoppas på att få en lika kunnig och trevlig mek som du verkar fått.
av Splix
Det här låter ju kanon!

Kommer du ihåg fler funktioner man kan aktivera eller finns det kanske till och med nån länk så man ka se alla funktioner? Är ju alltid kul att kunna få en bil som passar en perfekt...

// Splix

..Sedan slirade den lite inne i stan på en[…]

Värmare XC60 22-

Jag förstår nog inte, trots att ha surr[…]

Byta startmotor V90 T4 2019

Jag menar att den ibland bar sig åt som om b[…]

Har du provat bygla förbi bränslepumprel[…]