Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tommypuma
Hm. Jag bor utomlands och har köpt en Xc 70 2011 d5 med diplomatpaketet. 500 mil har den jävla bilen gått och fyra gånger har batteriet varit stendött. Nu tvingade jag volvoassistans att ta den till verkstad där man efter en vecka konstaterade attdet inte var något fel, varpå bilen såklart var stendöd när de skulle starta den. Men inget fel såklart. Nu ska jag börja bråka med Diplomatic sales. Till saken hör att jag har en Citroen C5 som jag kör i Sverige, och som står månadsvis stilla. Den har hitintills alltid startat direkt, även mitt i vintern. Att hävda att man ska behöva ladda batteriet på en ny bil varjevecka är ju helt sanslöst!
av Cox
Jag monterade in elekrisktvärmare samt en calixladdare, för att slippa sådana problem.
På jobbet har jag tillgång till stolpe med el som är konstant inkopplad. Värmaren anväänder jag mest när jag inte har tillgång till el. En perfekt kombination anser jag.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
joskarl skrev:Det har aldrig hänt någon av mina Citroener. När jag låg på sjukhus stod den mer än en månad, vintertid, men startade direkt. Skulle kanske inte lämnat det franska märket.
Har just haft min XC70 D5 parkerad i nästan en månad och den startade direkt utan minsta problem.
av boston00
Man kan nog inte vara så kategorisk och säga att det händer det ena märket och inte det andra bilmärket. Jag har liksom du kört Citroen C5 från 2002 till för en månad sen då jag blev V70II ägare. Jag bytte batteri minst varje år på cittran, jag ägde så många starthjälps tillbehör som man bara kunde skaffa sig. Det jag vill ha sagt är att din cittra var skitbra , min cittra var skitkass. Likadant är det säkert med volvobilarna också. Jag hoppas givetvis att det kommer bli bättre för min del och optimist som jag är har jag flyttat ner hjälpstarten till källaren.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Och sen ska en annan sak vägas in i denna debatten som vanligt!

Vi använder inte våra bilar på samma sätt, och följdaktligen kan vi inte jämföra funktionen med varandra heller..
Någon som pendlar 3-4 mil enkel resa varje dag kommer förmodligen inte att råka ut för dött batteri lika fort som någon som har 5 minuter till jobbet, osv osv osv, finns massor av olika jämförelser att göra som visar på svårigheten att jämföra olika personers upplevelser när det tex. gäller bilars funktion.

Är samma typ av kontakt till sidoblinkers, en[…]

Mottagare sitter i innerspegeln om jag minns.

XC60 2026 pureläge

Modeller fram till ~22 med 11,6kWh batteri har b[…]

Vet inte vad det sitter för glödlampor m[…]