- mån 04 apr 2011, 23:02
*pettson* skrev:StefanT5 skrev:Behövs ingen värmare till limtuberna nu vanlig spruta och klämma ut limmet.
Ta ur rutan gör man med en vajer och sågar ur eller om man vill bli lite finare en vajer med diamant på till att såga ur.
Men som sagt billigare och ta försäkringen om man nu inte råkar ha en ruta stående,
Har man en ruta stående och inte har rätt försäkring + att man inte har gjort det förut är det lättare att prata med en som sätter i glas att göra det utan kvitto tar dom bara ett par minuter att byta.
Vilket lim är det du menar inte kräver en värmare? Det finns nämligen en uppsjö med olika lim till rutorna. Men endast få av dom är godkända, mej veterligen finns inget lim som inte värms som godkänts, utom till VAG, dom använder ett tvåkomponents kall lim.
Volvos orginal lim värms i volvos ugn. detta är ett snabblim som trokar på 2 timmar & är isosinat fritt.
Finns en chyst bild där volvo hissar upp en S60 hängande endast i vindrutan! (Hittar inte bilden)
Bil frågor tar vi på forumet! I lämplig tråd, inte på PM
Det måste vara något fel i huvet på mig... jag är borta från forumet i flera år, sen när man tittar in så är det endast två medlämmar som skrivit fler inlägg än jag.