Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av palmhall1979
har nu beslutat mig för att sälja eller skrota aset tänker absolut inte köpa en lambda för ca 2000:- o chansa på att det är därför den drar sjukt mkt bensin.
Har redan lagt ut alldeles för mkt pengar o jobb på den, den är som ett svart hål o bara slukar pengar o bensin.
nä nu blir det cykel ett tag framöver men med min tur går väll ramen av på mitten....
av palmhall1979
ahaa det ska vara tre kablar som sagt såg bara två på mekonomens bild men vad är det för skillnad på den o biltemas då?
av Hemulen
Utan att gå på djupet,bara i grova termer. Biltemas sond jobbar helt annorlunda och är till bränslesystem LH 2,4 . Man kan säga att den sonden fungerar som en liten generator avger en liten spänning när den värms upp. Reginasonden har ett inbyggt motstånd som ändrar värde efter värmen och då läser styrenheten av ändringen i signalen den skickar till sonden,signalstyrkan ändras i och med att motståndet i sonden ändras. Din styrbox kräver en Reginasond annars kan den inte fungera riktigt eftersom den är anpassad efter den sonden. Hoppas jag fick det någorlunda rätt. :)

Det spelar ingen roll för efter en resa till […]

Värde på på min V60

Nu är det dags att uppgradera till en nyare V[…]

Bensinpriser v2

jag tror på en dubbling härifrån,[…]

Läckage koppling v70 II

Såhär ser den nya delen ut, går […]