- mån 07 mar 2011, 10:25
Ja det är ju värre om verkstan inte vill rätta till sitt mistag.
Komer o tänka på ensak som hände för ett tag sedan. (viserligen inte nån service, men en verksta som vägrade ta hand om sin kund)
Kunden hade en trasig startkrans på sin V70N med automatlåsa, så blien bergades till en verkstad, för byte av startmotor & startkrans. efter reprationen så drev inte bilen frammåt. Kunden påstår att bilen funka normalt innan inlämnandet, men det kune ju inte verkstan veta, då den ej var körbar.
Verkstan hävdade derimot att dom viste att dom inte hade gjort något fel när dom monterat automatlådan, o vägrade ta ner den för kontroll. Dom skulle ha sina pengar för reprationen + mer pengar om man skulle göra yttligare en felsökning på varför den inte drev. (jag tror kunden ringde halva världen för att tareda på vad som kan ha gått snet)
kunden betala räkningen & bogsera över bilen till en aktriserad verksta som grundligt dokumentra allt, förutom att diverse skruvar saknader, så var huvud felet att man fått konverten snett, så den inte kunde driva oljepumpen alltså ett tydligt monteringsfel av första firman... (i detta fall betalade firman som gjort felet felsökningen & en ny växellåda, så kunden fick till slut rätt. Men han åker nog inte dit någe mer, desutom vart det ju dyrare för firman att låta en annan firma göra jobbet än att göra det själv)
Det är en sak att göra fel, men att inte tareda på felen eftersig är ju en annan sak
Bil frågor tar vi på forumet! I lämplig tråd, inte på PM
Det måste vara något fel i huvet på mig... jag är borta från forumet i flera år, sen när man tittar in så är det endast två medlämmar som skrivit fler inlägg än jag.