Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hm, det är ju i det närmsta en trafikfara den där momentanförbrukningen. Jag kan inte ha på det i färddatorn, då jag inte kan sluta titta på den :roll: Sen är ju den ganska ointressant, det är ju snittförbrukningen som är intressant. Är man snåler så är väl en ecodrive kurs något man ska kika på :D
För mig fungerar den hyfsat, realtidsförbr däremot är precis som du säger inte helt att lita på, den tycks hänga med bra ibland men ofta så är den rätt så flipprig. Betydligt bättre fungerade de på BMW som har/hade en analog mätare med visare.
Ååååååå...En gång i tiden fanns det en tvserie. Nått komediprogram med sketcher på ettan. Vid närmare eftertanke fanns det nog bara en kanal då förresten. Tror dessutom att det var i svart-vitt. HAR JAG GJORT BORT MIG NU IGEN var det en blondin som vräkte ur sig då hon trampat i nått klaver som hon då gjorde i varje avsnitt.

Mina 2 S60 MY 2002 och MY2005 visade liter/km MY2010 visar km/liter. Upptäckte det igår när jag tänkte gå till botten med det hela. Märkte att datorn visade mindre ju mer jag gasade? Och i en lång nerförsbacke visade den 99.9 :P Alltså tvärtom mot var jag var van vid.

Medel i går visade 9.6 vilket då borde bli 1/9.6 = ~1.04 per mil. ( Antar att man inte kan ställa om denna visning till
liter / km? )

Intressant att jämföra är att med samma körprofil med min S60 2.5T på bensin gav 0.98/mil.

Tack för alla svar!!

/Håkan
hakank skrev:Ååååååå...En gång i tiden fanns det en tvserie. Nått komediprogram med sketcher på ettan. Vid närmare eftertanke fanns det nog bara en kanal då förresten. Tror dessutom att det var i svart-vitt. HAR JAG GJORT BORT MIG NU IGEN var det en blondin som vräkte ur sig då hon trampat i nått klaver som hon då gjorde i varje avsnitt.

Mina 2 S60 MY 2002 och MY2005 visade liter/km MY2010 visar km/liter. Upptäckte det igår när jag tänkte gå till botten med det hela. Märkte att datorn visade mindre ju mer jag gasade? Och i en lång nerförsbacke visade den 99.9 :P Alltså tvärtom mot var jag var van vid.

Medel i går visade 9.6 vilket då borde bli 1/9.6 = ~1.04 per mil. ( Antar att man inte kan ställa om denna visning till
liter / km? )

Intressant att jämföra är att med samma körprofil med min S60 2.5T på bensin gav 0.98/mil.

Tack för alla svar!!

/Håkan
Allvar, drar 2,5FT ungefär lika mycket etanol som S60 2,5T drog bensin? Det låter jättekonstigt. Min 2,5T drar 15% mer än tidigare S60 2,5T... båda bensin.../PH
perhall skrev:
hakank skrev:Ååååååå...En gång i tiden fanns det en tvserie. Nått komediprogram med sketcher på ettan. Vid närmare eftertanke fanns det nog bara en kanal då förresten. Tror dessutom att det var i svart-vitt. HAR JAG GJORT BORT MIG NU IGEN var det en blondin som vräkte ur sig då hon trampat i nått klaver som hon då gjorde i varje avsnitt.

liter / km? )

Tack för alla svar!!

/Håkan
Allvar, drar 2,5FT ungefär lika mycket etanol som S60 2,5T drog bensin? Det låter jättekonstigt. Min 2,5T drar 15% mer än tidigare S60 2,5T... båda bensin.../PH
Just nu ser det underligt ut kan jag hålla med om. Borde dra 30% mer tycker man. Får se vad som händer i veckan som kommer.
hur mycket drog din S60?

/Håkan
Konstigt lampfel volvo 940

Hej! På min volvo tänds varningslampan […]

Bytte tomgångsventilen och testkörde. D[…]

Var ut och testkörde nu. När hastighetsm[…]

Att fartspärren ligger på 89 eller 90 […]