Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Börjar fundera på om det e knas med blinkersspaken och ratten på denna... Datorn fungerande tämligen smärtfritt en bra stund idag. Då stog den i det läget där km tal till tom tank visades. När jag snurra på ratten på spaken balla skiten ur igen! Kan det vara så att det inte är ngt fel på kombiinstrumentet utan enbart spaken som spökar?
Bewsfroe skrev:Börjar fundera på om det e knas med blinkersspaken och ratten på denna... Datorn fungerande tämligen smärtfritt en bra stund idag. Då stog den i det läget där km tal till tom tank visades. När jag snurra på ratten på spaken balla skiten ur igen! Kan det vara så att det inte är ngt fel på kombiinstrumentet utan enbart spaken som spökar?
Har ett liknande fel på min. När det är regält kallt, typ under -15c° bläddrar min tillbaka på det den stog på vid start oavsett vad jag vrider den till. Sedan när tempen i kupén stiger funkar det som det är tänkt. Fick ett tips om att det troligen är spaken som felar och kostar runt en femhunka på volvo att köpa. Hade tänkt fixa det men som vanligt har det inte blivit av än. Går ju att lämna tillbaka om det fortfarande kruppar och kräver inte så stor arbetsinsats.
Löjliga priser XC70

https://www.tradera.com/item/1001/715984444/volvo-[…]

Bytte tändspole det första jag gjorde. I[…]

Volvo appen

Fler som fått problem att starta värmar[…]

Tack för svar, så milen 27000 på[…]