Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vad jag vet så är ett bra sätt för att att utröna vad som är felet med cylindrarna ifråga att göra ett s.k. "leak down test" som då kan fastställa vad det är som orsakar det dåliga kompet. Ett "leak down test" är ett mer avancerat komp eller trycktest som kan avslöja en läckande ventil eller vad det nu är som är orsaken till problemet. Jag vet inte vad verkstäderna tar för detta.

Mvh GK
Ok, jag behöver hitta en verkstad i norra stockholm som kan göra en korrekt felsökning (leak down - fiberoptik, vad vet jag) och ev fixa med bytet av topplock/motor på min gamla 850. Något bra tips? Även väldigt intressant om någon vet en rimlig prisnivå för detta?

Pettson, du får gärna förklara vad "vitblockare" är för en okunnig och nyfiken.
av *pettson*
lakefield skrev:Ok, jag behöver hitta en verkstad i norra stockholm som kan göra en korrekt felsökning (leak down - fiberoptik, vad vet jag) och ev fixa med bytet av topplock/motor på min gamla 850. Något bra tips? Även väldigt intressant om någon vet en rimlig prisnivå för detta?

Pettson, du får gärna förklara vad "vitblockare" är för en okunnig och nyfiken.
En rödblockare är dom motorer som levererats rödmålade ifrån volvo.
En vitblockare är dom omålade aluminium motorer vi har i våra 850s med flera. Dom vitnar med tiden.
Trasig pump? Rapsolja?

..Ska köra bilen och varva den lite igen. S[…]

Vdash

P3tool (https://p3tool.xyz/) skulle jag hellre k&o[…]

Tvättat både v50 och 240in, 240in fick […]

Kupevärme

Skillnaden är att ECC har ett vred med temp[…]