Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av adde93
Funk skrev:Du kan troligen göra som du tänkt, med reservation för om signalnivåerna stämmer. Backes ljudbygg har antagligen de adaptrar du behöver. Huvudenheterna ger väl troligen någonstans runt 20 äkta watt, så det är lite knappt i de flesta fall...

/Thomas
Okej :)
Känner nu att jag fått tillräcklig info ang byte och uppstår det problem vet jag vart jag ska vända mig! :D

Stort tack för hjälpen!! :D

// Andreas
Användarvisningsbild
av Mabuse
Hur sker överföringen av lågnivå-signalerna från HU-803 till PA-300?
Om jag förstår det hela rätt så sitter PA:t under passagerarsätet fram.

CD:n har lagt av på min huvudenhet, och jag står och väger mellan att bara leta rätt på den/försöka meka igång den (är det någon som vet om det är ett klassiskt men enkelt-fixat fel när man får Disc Error på alla skivor?) eller verkligen byta ut den mot en eftermarknadsstereo med riktig EQ (kanske både grafisk och parametrisk) och tidskomp???
Användarvisningsbild
av Mabuse
Bump...

+ jag undrar om någon vet om det går att sätta i en senare årsmodell av Volvo orginalstereo fast med mp3-stöd, dels via CD, men även iPod.
Och bibehålla rattstyrningen av huvudenheten, både med orginal, och adaptrar till eftermarknads...

(tar gärna emot förslag till eftermarknad med tidskomp... om mycket EQ-möjligheter)
Den stora annons-tråden

Ser ganska fin och fräsch ut för sina n&[…]

Byta till elstol VolvoS60-13?

Har en Volvo S60 -13 med skinnklädsel dä[…]

Har liknande problem som i denna tråd, men p[…]

Du har ju en -13 så då lär ju en […]