Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Det e kul att se bilar med lite historia. Det är något jag har saknat, ja visst finns det bilar med lite men inte alls tillräckligt :) För bilar med historia menar jag 140 och äldre. :)
lilleman skrev:http://skurup.se/8964

Lite vinternostalgi med
några pv o amazon m.m :D
Såna här bilder brukade jag
hämta inspiration från
förr när jag brukade renovera amizar o pv :P
Mvh/Roger :D
Ja den bilden var faktiskt mycket mysig! :)
cybermunk skrev:Det e kul att se bilar med lite historia. Det är något jag har saknat, ja visst finns det bilar med lite men inte alls tillräckligt :) För bilar med historia menar jag 140 och äldre. :)
Ja det är precis som du säger 140 och äldre ska det vara :)
Dags att uppdatera igen har fått hem lite små saker så man kunnat skruva lite även sålt iväg min A-traktor nu så jag kan lägga all tid på pvn nu! :)
Börjat bearbeta karossen med slippapper dessvärre var vänster framskärm för rutten för att användas så nu letar jag efter en annan bra skärm, om någon har får den gärna hojta till :)

Pallat upp karossen börjat matta ner och rikta lite små bucklor :)
Bild

Plockade bort bromstrumman och tog mig en titt, beläggen var helt okej och bromscylindern såg nybytt ut :D
Bild

Begav mig över till andra sidan där även beläggen och cylindern var fina så plockade bara ner för att smörja upp det, bromssköldarna ska bort och blästras samt målas :)
Bild

Monterade nya bromsslangar, framvagnen ser riktigt tråkig ut så ångrade mig och tog bort bromsslangarna igen får bli att skruva ner framvagnen...
Det jobbiga med ett sånt här projekt är såfort man börjat göra fint i en ände så måste man nästan fortsätta med allt annat hehe :P
Bild

Hyffsat rostfritt under om man säger så med tanke på ålder och tiden den stått ute ;) ytrosten som finns ska slipas och sedan blir det grund och tektyl på det :)
Bild

Bromstrummorna i bak satt som bara fan får inte loss dem och tyvärr har jag ingen avdragare men det ska fixas :)
Förövrigt sitter det "nya" fjädrar bak samt fram som man kan se på bilden :D
Bild

Fått dit en frän ratt med och börjat riva ur mattor, golvet ska slipas rent och målas upp saknar instrumentstoppning om någon har en i bra skick kan den höra av sig ;)
Bild

Bromstrummorna fram målade, ska fixa lite bromsrör och grejer som ska bytas blir ett ryck till nästa helg ;)
Bild

Avslutar med en bild på A-traktorn jag gjort iordning och som jag nu sålde :)
Bild
Går det inte med slägghammare och knacka lite då??? går ju med skivbromsar så varför inte funka på trumma?
päpplet skrev:Akta så du inte spräcker drivaxlarna bak som jag gjorde när jag var lite våldsam med avdragaren på min amazon :wink:
Haha riktigt så våldsam behövde jag inte vara fick tag i en avdragare så de gick fint :wink:
cybermunk skrev:Går det inte med slägghammare och knacka lite då??? går ju med skivbromsar så varför inte funka på trumma?
Det fungera inte sitter som jutet dessutom sitter det ju en kil som låser trumman så den ska sitta på plats men jag fick tag i en avdragare så problemet är nu löst :)
Håller på för fullt med bilen så fort jag får tid till det, har börjat lacka motordelar och köpt lite ny prylar och monterat grejor :)

Rensa bort lite asfaltsmattor och slipa rent golvet, sen drog jag på med ny fin färg :)
Bild

Lackat endel saker på motorn blev fint, även köpt en ny bensinpump på tradera som jag monterat :)
Bild

Fräschade till i bak med, samma procedur som innan blev bra resultat där med :)
Bild

Fick till slut tag på en avdragare och med lite våld lossna trummorna lyckligtvis :)
Bild

Ingen rolig syn på insidan, djupa "repor" så lämnade in hos en bekant på svarvning.
Bild

Håller på borsta bort rost och skit :)
Bild

Pensla på ett lager grund :P
Bild

Provmontera lite grejer för att se hur de blir :)
Bild

Lite helhetsintryck jag tycker de börjar likna en motor iaf :D
Bild

Lackade ventilkåpan vart väl hyfsat tyckte jag men den var lite bulig så de får nog bli att hitta en ny framöver.
Bild

Nya bensinpumpen gjorde sig fint :D
Bild

Glöm inte att kommentera!:)

Jag har kört en bit över trettio mil n&a[…]

Var det inte stängt? Skärmavbild 2025-06[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]

Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]