Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av janne111
janne111 skrev:
andreas 80 skrev:LMM är LuftMasseMätare, den sitter precis bredvid luftburken på röret mot insuget.

Men om du inte har en turbo så är jag relativt säker på att det är en Denso sond du skall ha och inget annat. Vet inte hur det är med den bakre, men den främre är väldigt känslig enligt vad jag läst här på forumet, och det går knappt med något annat än orginal där.

Ring annars till Volvo och fråga vilken typ av sond det är som du skall ha i din bil.
tack för hjälpen. återkommer när jag har kollat detta/janne
kollade den gamla sonden.det är en denso med nr 9454596 denso 5060.men tittar man i bildelskataloger på s80 99 så skall det vara bosch. dock ej volvo.kanske finns det en omvandlingstabell? tror du att jag måste byta till en denso.(hoppas jag kan byta i butiken.om jag kan hävda att dom har gett mig fel sond) /janne
Senast redigerad av 1 janne111, redigerad totalt 0 gånger.
av janne111
Kena skrev:Läste någonstans attDensos sonder har ca 16000 mils livslängd, min höll 16500 :lol:
min har gått 24000 mil.det är kanske på tiden då/janne

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]

Du tolkar skrivningen på fel sätt. Gara[…]

Som nyligen inhoppad i en 4a kan jag flika in med […]

hej jag har en volvo V70N från 2002 som har […]