Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Fick ett ENORMT trevligt mail av en kille på TPC-forumet. i samband med att han köpte några volvo-orginal-tygmattor av mig kom det fram till att han kände till denna bil.
Hej!

Världen är liten! Gamle CJU fann jag ståendes inne på ett industriområde här i Ockelbo för 3 år sedan, helt nybes U.A. och nyrenoverade ABS-bromsar. endast 2 ägare - 1:a ägaren var Stora Skog eller var det kanske Sveaskog (minns inte riktigt, kanske sitter diffad bakaxel i iaf?) som hade den 1991-2000, och andra WIJ Maskincenter i Ockelbo (2000-2009). Jag frågade om bilen var till salu och visst var den det så jag och min kompis Niclas (Vars mor du köpte bilen av i Mockfjärd) hämtade hem den, monterade rails, 940-front m.m.
Fan så kul det är att få lite info av en oberoende källa, detta är ju skrivet helt utan egen vinst. jag menar, säljaren sa väl i stort sett samma sak till mig men det en säljare säger väger ju inte lika tungt som detta.

den verkar vara väldigt välskött och nu har jag nog koll på alla ägare.

Stora skog 91-00
WIJ maskincenter 00-09
Niclas 09-
Niclas mamma -11
Jag 11 -

Denna Niclas verkar inte vara någon klåpare, när jag var och kollade på denna hemma hos hans mamma såg jag lite bilar som han ägde som var där på förvaring, en s70, en 142a en 740 med USAfront och en till 740. på gården stod även Mammans nya 965a och min 745a såklart. Och alla dessa bilar i kanonskick!
Sambon råkade ut för en väldigt ryckig bil idag.
vi var på väg till Borlänge för att fika, i varsinn bil och från varsitt håll..... när jag kommer fram så har hon någon mil kvar så jag besöker Biltema.... Då ringer hon och säger att bilen rycker som fan och går kasst.

Jag köper på mig ett bränslefilter, en blocknyckelsats och en bogseringslina och kommer till undsättning.

så nu är bränslefiltret nybytt efter en halvtimme i OK's GDS-hall och resultatet vart kalas. jädrar vad pigg bilen vart å kännas efter det.

nä, det är fortfarande arbetare kvar d&a[…]

Jag har kört en bit över trettio mil n&a[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]

Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]