Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SubMarine
Kena skrev:
taxi skrev:Min immar ju inte igen så nåt fel lär det vara om det immar för er?
Rutorna immar igen om man är många i bilen eller då det ligger vatten på golvet. Man måste köra fläkten på högvarv för att hålla borta fukten. Ju kallare det är desto svårare är det att hålla borta imma/is från rutorna. Jag kan inte få det till annat än att det blåser för lite fast fläkten låter ju rätt illa. Öppnar man ventilerna mitt på instrumentbrädan så är det ju rätt bra fart på luften.
Immar alla rutorna igen eller bara de 5 bakre? Min V70 immar aldrig i fram, men bakrutorna kan ibland imma om man är många i bilen och det är fuktigt. Har du kollat att dräneringarna funkar framme vid vindrutan?
av Kena
De immar inte igen om jag är ensam i bilen, men det är svårare att hålla borta imman ju fler man är i bilen. Ju kallare det är ute desto svårare är det dessutom att hålla rutorna isfria. Så har det varit sedan jag köpte bilen då den gått 7000mil.
Användarvisningsbild
av jezper
Min V70 -98 immar igen direkt på sommaren om jag inte kör med AC på eller fläktläget som blåser mot vindrutan, och nu på vintern så får jag samma problem när jag har den ställd på Auto, så jag måste köra på det sistnämnda läget (alltså läget som står kl 12)
kommer tyvärr inte ihåg vad det heter :oops:

men mitt problem blir bara vindrutan och sidorutorna fram.

lycka till
Användarvisningsbild
av Alfredo
Når Jag lämnat Min bil ute blir det ibland imma men när den stått i kallgaraget över natten händer inget sånt.
av Nabokov
Jag har också haft problem med imma på rutorna nu under vintern. Tyckte att det blev värre och värre och började fundera på om något var fel med fläkt / spjäll...

Man tänker ju oftast direkt tekniskt fel man som man är....insåg sen att jag hade mindre "sjöar" under mattorna av indragen snö. tog ur gummimattorna och körde kupévärmaren en natt tills helt torrt. Och voila! inte perfekt men MYCKET bättre.

Ibland är det enklare än man tror...
VIDA Mjukvara

Enkelt och konkret svar: Näe

Hej alla, Volvo XC60, D4, årsmodell 2017. Ma[…]

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??